Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLGİSAYARA GİRİŞ |
Birinci düzey |
TEM 111 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
---
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. BEKİR YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ SÜMEYYE ÜSTÜNTAĞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze bilgisayar laboratuvarında haftada 2 saat uygulamalı öğretim
|
Dersin amacı
|
Bilgisayar çalışma mantığının kavranması, bilgisayar işletim sistemleri ve Microsoft Office programları ve diğer uygulama programlarının kullanımı (belge, tablo ve grafik hazırlama) ve bilgisayarlı sunum tekniklerinin geliştirilmesi, internet kullanımı ve arama motorlarını kullanarak araştırma yapabilme
|
Dersin tanımı
|
Temel bilgisayar bilgileri, Windows XP, Windows 7 ve Windows 8 işletim sistemleri, Microsoft Office programları (Word, Excel, PowerPoint vb.)ve internet kullanımı becerilerinin kazandırılması.
|
1- |
Bilgisayara giriş
|
2- |
Bilgisayar ana ve yardımcı donanım birimleri
|
3- |
İşletim Sistemleri (metin ve grafik tabanlı işletim sistemleri) ve yardımcı uygulama programları hakkında bilgi
|
4- |
Windows işletim sistemi (Windows XP, Vista, Windows 7 ve Windows 8)
|
5- |
Microsoft Office (XP, 2003, 2007, 2010 ve sonrası) hakkında bilgi,
Microsoft Word kullanımı
|
6- |
Microsoft Word uygulamaları
|
7- |
Microsoft Excel kullanımı
|
8- |
Microsoft Excel uygulamaları
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Microsoft Power Point kullanarak sunu hazırlama uygulamaları
|
11- |
İnternet kullanımı
|
12- |
Tekstil Mühendisliği alanında öğrencilerin ödev olarak hazırladığı sunumların anlatılması
|
13- |
Tekstil Mühendisliği alanında öğrencilerin ödev olarak hazırladığı sunumların anlatılması
|
14- |
Tekstil Mühendisliği alanında öğrencilerin ödev olarak hazırladığı sunumların anlatılması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilgisayar çalışma prensibini kavrama, bilgisayar ana ve yardımcı donanım ünitelerini tanıma,
|
2- |
Microsoft Windows işletim sistemi ile bilgisayarı temel düzeyde kullanma becerileri kazanma,
|
3- |
Word’ün temel yazım işlemlerini kavrayabilme ve bu işlevleri kullanarak dilekçe, özgeçmiş formunda yazı hazırlayabilme
|
4- |
Microsoft Office programları ile (Word, Excel) belge yazma ve biçimlendirme, tablo oluşturma, hesap yapma ve grafik çizimi,
|
5- |
Microsoft Powerpoint ile sunu hazırlama ve düzenleme, etkili sunum yapabilme becerileri kazanma,
|
6- |
Bilgi güvenliği ve internet ortamında bilgi ve belgeye ulaşma, iletişim kurma becerileri kazanma.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
|
|
2- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
|
|
3- |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
|
|
4- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
|
|
5- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
|
|
6- |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
|
|
7- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
|
|
8- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
|
|
9- |
En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
|
|
10- |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
|
|
12- |
Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
|
|
13- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
|
|
14- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
|
|
15- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
3
|
3
|
Toplam iş yükü
|
|
|
70
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Bilgisayarım, Zambak Yayınları,
2-Microsoft Arkadaş Yayınları, Office 2007 eBook.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Microsoft XP, Microsoft Windows 7 Eğitim CD'leri,
2-Microsoft Office 2003, 2007 ve 2010 Eğitim CD'leri.
|
|