Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > ÇOCUK HASTALIKLARINDA BESLENME I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK HASTALIKLARINDA BESLENME I Birinci düzey BES 311 Zorunlu 5 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri BES 202 Anne ve Çocuk Beslenmesi Dersini almış olmak.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE ÖZÇALIŞKAN İLKAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. ZEYNEP CAFEROĞLU AKIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Büşra Aslan Gönül
Dersin veriliş şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı Çocukluk çağında görülen çeşitli akut ve kronik hastalıkları öğrenmek, çocuk hastalıklarında beslenmenin önemini kavramak, çocuk hastalıklarına ilişkin güncel diyet uygulamalarını öğrenmek ve araştırmaktır.
Dersin tanımı Bu derste, Malnütrisyonda, Akut Gastroenteritlerde,Protein-Enerji Malnütrisyonunda, Karbonhidrat, Protein ve Yağ Malabsorpsiyonlarında, Diyabette, Enfeksiyon Hastalıklarında, Onkolojik Hastalıklarda, Konjenital Kalp Hastalıklarında ve Besin Alerjilerinde beslenme konuları anlatılır ve vaka tartışmaları ile uygulamalı eğitim yapılır.

Dersin içeriği
1- Klinikte hasta takibi(teorik/pratik)
2- Malnütrisyon ve Beslenme Tedavisi(teorik/pratik)
3- Akut Gastroenteritler ve Beslenme (teorik/pratik)
4- Protein-Enerji Malnütrisyonu ve Beslenme(teorik/pratik)
5- Karbonhidrat Malabsorpsiyonlar ve Beslenme Tedavisi(teorik/pratik)
6- Protein Malabsorpsiyonları ve Beslenme Tedavisi(teorik/pratik)
7- Yağ Malabsorpsiyonlarında Beslenme Tedavisi(teorik/pratik)
8- Ara sınav
9- Diyabet ve Beslenme Tedavisi(teorik/pratik)
10- Diyabet ve Beslenme Tedavisi(teorik/pratik)
11- Enfeksiyon Hastalıklarında Beslenme Tedavisi(teorik/pratik)
12- Onkolojik Hastalıklarda Beslenme ve KIT(teorik/pratik)
13- Konjenital Kalp Hastalıkları ve Beslenme Tedavisi(teorik/pratik)
14- Besin Alerjileri ve Beslenme Tedavisi(teorik/pratik)
15- Genel değerlendirme, tartışma
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çocukluk çağında görülen akut/kronik hastalıkları, klinik ve biyokimyasal özelliklerini ve beslenme ile ilişkilerini öğrenir.
2- Bu hastalıklara sahip çocukların beslenme durumlarının değerlendirir.
3- Bu hastalıklara sahip çocukların enerji ve besin ögesi gereksinimlerini belirler.
4- Bu hastalıkların tedavisinde uygulanan güncel tıbbi beslenme tedavilerini tartışır ve sonuçlarını değerlendirir.
5- Bu hastalıkların tıbbi beslenme tedavisinde kullanılan özel beslenme ürünlerini öğrenir.
6- Bu hastalıklara sahip çocukların izlem yöntemlerini öğrenir ve gerektiğinde tıbbi beslenme tedavisi yönteminde değişiklik yapar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 6 90
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 15 1 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 2 1 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1.Köksal G, Gökmen-Özel H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Güncellenmiş 2.Yayım, Hatiboğlu Yayınevi, 2019.
Yardımcı Kaynaklar 1.Shaw V (eds). Clinical Paediatric Dietetics, 4th Edition, Wiley-Blackwell, 2015. 2.Koletzko B (eds). Pediatric Nutrition in Practice, Karger Medical and Scientific Publishers, 2015. 3.Yurdakök M (eds). Yurdakök Pediatri, Güneş Tıp Kitabevi, 2017. 4.Acosta PB, Yannicelli S. The Ross Metabolic Formula System Nutrition Support Protocols, 4th Edition, Ohio, 2001. 5. Şanlıer N (eds), Vakalarla Öğreniyorum: Çocuk Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi – 1,2 ve 3, 1.Baskı, Hedef CS Basın Yayın, 2019. 6.Süreli beslenme ve pediatri dergileri (Pediatrics, American Journal of Clinical Nutrition, Journal of Pediatric Gastroenterology and Nutrition, Acta Pediatrica, European Journal of Clinical Nutrition, Beslenme ve Diyet Dergileri vb.)

Ders ile ilgili dosyalar