Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarla Bitkileri > HAYVAN BESLEME VE YEM BİLGİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAYVAN BESLEME VE YEM BİLGİSİ Birinci düzey GZM 206 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SELMA BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SELMA BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Çiftlik hayvanlarının beslenmesi ve kaliteli yem üretimi ile ilgili bilgi kazanımı
Dersin tanımı Çiftlik hayvanlarının beslenmesinde kullanılan yem hammaddeleri, bunların bileşimleri, hazırlanış teknolojileri ve hayvan beslemedeki kullanımları arasındaki farklar, yem sanayi ve hayvancılık sektörü için önemi ve yemleri değerlendirme yöntemleri

Dersin içeriği
1- Yemler önemi ve sınıflandırılması
2- Kaba yemler
3- Yeşil ve Kuru Kaba yemler
4- Konsantre yemler
5- Baklagil dane yemleri
6- Buğdaygil dana yemleri
7- Enerji yemleri
8- Protein ek yemleri
9- Ara sınav
10- Karma yemler
11- Vitamin- Mineral ek yemleri
12- Yem katkı maddeleri
13- Yemlerde bulunan antinutrisyonel faktörler
14- Yemlerin besin madde içeriklerini etkileyen etmenler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Rasyonlarda hangi yemlerin nasıl ve ne kadar kullanılacağı, bazı yemlerin toksik etkileri
2- Çeşitli yemlerin teknolojik özellikleri
3- Yemlerde hayvan sağlığını olumsuz yönde etkileyecek bileşenler ve alınacak önlemler
4- Mera ve yaylaların yem değerini ve buna bağlı olarak otlatılma kapasitesinin değerklendirilmesi
5- Yemlerin besin madde içerikleri ve artırım yolları
6- ---
7- ---
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
2- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
4- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
11- Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     105
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar