Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ LEYLA KADERLİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD DOÇ. DR. LEYLA KADERLİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK VE SUNUMLAR
|
Dersin amacı
|
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
Roma Öncesi, Ege Uygarlıkları, Etrüsk ve Toskana Mimari ve Sanatı
|
2- |
Roma Sanatı ve Mimarisine Giriş
|
3- |
Roma Kuruluş ve Kentleşmenin başlaması
|
4- |
Roma Mimarlığında Teknoloji ve Devrim- Yapım teknikleri
|
5- |
Erken Roma Devri Mimarisi
|
6- |
Roma Devri Savunma Yapıları ve Sistemleri
|
7- |
Roma Dönemi Sivil Mimari yapılar
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Roma Dönemi Tapınak Mimarisi ve Kutsal Alanlar
|
10- |
Roma Dönemi Su Yapıları-
|
11- |
Geç Roma- Antik Çağ Mimarisi
|
12- |
Roma ve Eyaletlerde Roma Mimarisi
|
13- |
Ödev ve sunumlar
|
14- |
Ödev ve sunumlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yunan Sanat ve Kültürün gelişim sürecine yön veren temel kavramların tanınması
|
2- |
Roma Sanatı ve Mimarisinin dönemlerin özellikleri, mekan tipolojilerine katkısı, mekan algısı ve kullanımının toplumsal kültürel boyutları üzerine düşünme,sonuç çıkarabilme,yorum yapabilme
|
3- |
Geç Anadolu Kültürlerinin günümüz tasarımlarına yansımaları, dönemlerinin mimari yapı ve mekan anlayışının gelişimi ve ışık tutan yönlerinin anlaşılması
|
4- |
Bizans Sanat ve Mimarisinin dönemlere örnek oluşturacak başlıca yapıtlar ve bunların özellikleri konusunda kültürlenme
|
5- |
Yunan, Roma ve Bizans süsleme sanatlarında ve mimari tipolojileri biçim ve anlam ilişkisi, simgesel nitelikler ve bunların mimariye etkileri konusunda kültürlenme
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mimari Tasarım
|
|
2- |
Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
|
|
3- |
Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
|
|
4- |
Mimarlık Tarihi
|
|
5- |
Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
|
|
6- |
Malzeme Bilgisi
|
|
7- |
Kentsel Tasarım/Şehircilik
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
3
|
24
|
Ödevler
|
4
|
10
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
3
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
3
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
3
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
10
|
3
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
E. Akurgal Anadolu Uygarlıkları; B. Mutlu, Mimarlık Tarihi ders notları; Y.Güngör, İlk Çağ Anadolu Medeniyetleri;W. Müller, G. Vogel, Mimarlık Atlası I. Aktüre, Anadolu''''da Bronz Çağı Kentleri;S. Tanilli, Yüzyılların Gerçeği ve Mirası; Anadolu Uygarlıkları Ansiklobedisi, ; A. Bonnard, Antik YunanUygarlığı
|
|