Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Rus Dili ve Edebiyati (doktora) > GLOBAL PAZARLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GLOBAL PAZARLAMA Üçüncü düzey İŞL 668 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. LEYLA LEBLEBİCİ KOÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Kurtuluş Karamustafa
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu ders pazarlama faaliyetlerini uluslararası boyutta değerlendirmeyi, küresel makro çevresel faktörler ve dinamikler çerçevesinde pazarlama karmasını ve pazarlama ile ilgili diğer unsurları öğretmeyi ve anlaşılmasını amaçlar.
Dersin tanımı Bu ders, Uluslararası ticaret ve teorileri, Küresel makro çevresel faktörler, Uluslararası pazarlara yönelik ürün geliştirme, Uluslararası pazarlarda fiyatlandırma ve fiyatlandırmayı etkileyen unsurlar, Kültür ve uluslararası pazarlarda tutundurma karmasının oluşumu, Uluslararası pazarlarda dağıtım, Teknolojik gelişim ve küresel pazarlar, Küresel pazarlarda rekabet, Çokuluslu işletmeler ve küresel pazarlar konularını içermektedir. Bu konular işlenerek, doktora öğrencilerinin pazarlamanın uluslararası yönünü kavraması da sağlanmış olur.

Dersin içeriği
1- Uluslararası ticaret
2- Uluslararası ticaret ve teorileri
3- Küresel makro çevresel faktörler
4- Küresel makro çevresel faktörler
5- Uluslararası pazarlara yönelik ürün geliştirme
6- Uluslararası pazarlarda fiyatlandırma
7- Uluslararası pazarlarda fiyatlandırmayı etkileyen unsurlar
8- Kültür ve uluslararası pazarlama
9- Kültür ve uluslararası pazarlarda tutundurma karmasının oluşumu
10- Uluslararası pazarlarda dağıtım
11- Teknolojik gelişim ve küresel pazarlar
12- Küresel pazarlarda rekabet
13- Çokuluslu işletmeler ve küresel pazarlar.
14- Çokuluslu işletmeler ve küresel pazarlar.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Uluslararası ticatetin temel ilkelerini kavramak.
2- Küresel makro çevresel faktörleri anlamak.
3- Uluslararası pazarlarda pazarlama karması elemanlarını değerlendirmek.
4- Teknoljik unsurlar ile küresel unsurları pazarlama faaliyetleri açısından değerlendirebilmek.
5- Çokuluslu işletmelerin rollerini kavramak.
6- Uluslararası pazalarda rekabet koşullarını anlamak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2- - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
3- - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4- - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
5- - Edebiyat ve dilbilim alanlarında uzman seviyesinde araştırma ve akademik yayın yapar.
6- - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
7- - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
8- - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
9- - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
10- - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
11- - Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
12- - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
13- - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
14- - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
15- - Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
16- - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
17- - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
18- - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
19- - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
20- - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Akat, Ömer (2012), "Uluslararası Pazarlama", Ekin Kitabevi Yayınları, Bursa.
Yardımcı Kaynaklar Karafakioğlu, Mehmet (2012), "Uluslararası Pazarlama Yönetimi", Beta Basım Yayın, İstanbul.

Ders ile ilgili dosyalar