Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GLOBAL PAZARLAMA |
İkinci düzey |
İŞL 668 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. LEYLA LEBLEBİCİ KOÇER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Kurtuluş Karamustafa
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu ders pazarlama faaliyetlerini uluslararası boyutta değerlendirmeyi, küresel makro çevresel faktörler ve dinamikler çerçevesinde pazarlama karmasını ve pazarlama ile ilgili diğer unsurları öğretmeyi ve anlaşılmasını amaçlar.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, Uluslararası ticaret ve teorileri, Küresel makro çevresel faktörler, Uluslararası pazarlara yönelik ürün geliştirme, Uluslararası pazarlarda fiyatlandırma ve fiyatlandırmayı etkileyen unsurlar, Kültür ve uluslararası pazarlarda tutundurma karmasının oluşumu, Uluslararası pazarlarda dağıtım, Teknolojik gelişim ve küresel pazarlar, Küresel pazarlarda rekabet, Çokuluslu işletmeler ve küresel pazarlar konularını içermektedir. Bu konular işlenerek, doktora öğrencilerinin pazarlamanın uluslararası yönünü kavraması da sağlanmış olur.
|
1- |
Uluslararası ticaret
|
2- |
Uluslararası ticaret ve teorileri
|
3- |
Küresel makro çevresel faktörler
|
4- |
Küresel makro çevresel faktörler
|
5- |
Uluslararası pazarlara yönelik ürün geliştirme
|
6- |
Uluslararası pazarlarda fiyatlandırma
|
7- |
Uluslararası pazarlarda fiyatlandırmayı etkileyen unsurlar
|
8- |
Kültür ve uluslararası pazarlama
|
9- |
Kültür ve uluslararası pazarlarda tutundurma karmasının oluşumu
|
10- |
Uluslararası pazarlarda dağıtım
|
11- |
Teknolojik gelişim ve küresel pazarlar
|
12- |
Küresel pazarlarda rekabet
|
13- |
Çokuluslu işletmeler ve küresel pazarlar.
|
14- |
Çokuluslu işletmeler ve küresel pazarlar.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Uluslararası ticatetin temel ilkelerini kavramak.
|
2- |
Küresel makro çevresel faktörleri anlamak.
|
3- |
Uluslararası pazarlarda pazarlama karması elemanlarını değerlendirmek.
|
4- |
Teknoljik unsurlar ile küresel unsurları pazarlama faaliyetleri açısından değerlendirebilmek.
|
5- |
Çokuluslu işletmelerin rollerini kavramak.
|
6- |
Uluslararası pazalarda rekabet koşullarını anlamak.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
|
|
2- |
Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
|
|
3- |
Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
|
|
4- |
Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
|
|
5- |
Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
|
|
6- |
Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
|
|
8- |
Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
|
|
9- |
Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
|
|
10- |
Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
|
|
11- |
Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
|
|
12- |
Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
|
|
13- |
Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Akat, Ömer (2012), "Uluslararası Pazarlama", Ekin Kitabevi Yayınları, Bursa.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Karafakioğlu, Mehmet (2012), "Uluslararası Pazarlama Yönetimi", Beta Basım Yayın, İstanbul.
|
|