Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (tzs.y.l.iö) > SOSYAL PSİKOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL PSİKOLOJİ İkinci düzey EGB 538 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ HABİB HAMURCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HABİB HAMURCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin temel amacı sosyal psikoloji teorilerini, metotlarını ve temel sosyal psikoloji problemlerini öğretmektir.
Dersin tanımı Sosyal psikolojinin tanımlanması, sosyal psikolojinin tarihsel gelişimi, sosyalleşme ve eğitim, sosyal psikoloji yöntem ve teknikleri, sosyal algı ve yükleme teorilerini içeren bir derstir.

Dersin içeriği
1- Sosyal psikolojinin tanımlanması
2- Sosyal psikolojinin tarihsel gelişimi
3- Sosyalleşme ve eğitim
4- Sosyal psikoloji yöntem ve teknikleri
5- Sosyal algı
6- Yükleme teorisi
7- Saldırganlık
8- Ara Sınav
9- Özveri
10- Tutum değişimi
11- Sosyal etki ve uyma
12- Bilişsel çelişki
13- Grup dinamiği
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sosyal psikolojinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
2- Sosyalleşme ve eğitim arasındaki ilişkiyi kavrar
3- Yükleme teorilerini öğrenir
4- Saldırganlık ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olur
5- Özveri ve faydaları hakkında bilgi sahibi olur
6- Tutumlar ve tutum değişimleri hakkında bilgi sahibi olur
7- Bilişsel çelişki hakkında bilgi sahibi olur
8- Grup dinamiği hakkında bilgi sahibi olur
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 5 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kağıtçıbaşı, Çiğdem. Yeni İnsan ve İnsanlar.Evrim Yayınevi, İstanbul, 1999.
Yardımcı Kaynaklar Arkonaç,Sibel. Sosyal Psikoloji, Alfa Yayınları, İstanbul, 2001 J. L. Freedman, David O. Sears, J. M. Carlsmith. Çeviren: Ali Dönmez. Sosyal Psikoloji. Ara Yayınları, 1989; İmge Kitabevi Yayınları, 1993, 1998, 2003.

Ders ile ilgili dosyalar