Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > TEKNİK RESİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEKNİK RESİM Birinci düzey GZM 110 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. SELÇUK EMRE GÖRKEM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SELÇUK EMRE GÖRKEM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yoktur
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Basit çizimlerin gerçekleştirilmesi. Mühendislik proje uygulamalarının tanıtılması.
Dersin tanımı Basit çizimlerin gerçekleştirilmesi. Mühendislik proje uygulamalarının tanıtılması.

Dersin içeriği
1- Programın tanıtılması ve temel komutlar
2- Programın tanıtılması ve temel komutlar
3- Programın tanıtılması ve temel komutlar ile uygulamalar
4- Temel geometrik şekil çizimleri
5- Temel geometrik şekil çizimleri
6- Temel komutlar
7- Örnek şekil çizimleri (İnşaat detayları, makine parçaları vb.)
8- Arasınav
9- Örnek şekil çizimleri (İnşaat detayları, makine parçaları vb.)
10- Örnek şekil çizimleri (İnşaat detayları, makine parçaları vb.)
11- Örnek şekil çizimleri (İnşaat, yapı elemanı detayları, makine parçaları vb.)
12- Örnek şekil çizimleri (İnşaat, yapı elemanı detayları, makine parçaları vb.)
13- Örnek şekil çizimleri (İnşaat, yapı elemanı detayları, makine parçaları vb.)
14- Örnek şekil çizimleri (İnşaat, yapı elemanı detayları, makine parçaları vb.)
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik çizimlerinde yaygın olarak kullanılan şekil ve yazıları yapar.
2- Çeşitli çizimler yapabilir düzeye gelir.
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları. Görsel Materyaller. 1.Şen İ. Özçilingir N.. (2007). Teknik Resim , Deha Yayımcılık, İstanbul; 2.Boundy, A.W., Hass, I.L. (1994). Technical Drawing, McGraw Hill. 3. Pancarcı, A. ve Öcal, M, E. (1978), Yapı Teknik Resmi I-II: Birsen yayınevi
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar