Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Temel İslam Bil (doktora) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ Üçüncü düzey İŞL 680 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. VELİ AKEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YUNUS DURSUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Araştırma ve uygulama
Dersin amacı Bu seminer dersinin amacı ileri düzey bir araştırma projesinin (tercihen öğrencinin tez konusu olarak çalışmayı düşündüğü projenin) ön çalışmasının yapılması ve bir rapor yazılması için öğrenci tarafından ihtiyaç duyulan bilgi, destek ve rehberliği sağlamaktır.
Dersin tanımı Öğrencinin bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak anket ve diğer veri toplama yöntemleriyle elde ettiği verileri istatistiksel olarak analiz edip sonuçları bilimsel bir çalışma haline getirmesine yönelik bir derstir.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Örnekleme Yöntemleri
3- Veri Toplama
4- Verilerin Analize Hazırlanması
5- Parametrik Olmayan Analizler
6- Parametrik Olmayan Analizler
7- Parametrik Analizler
8- Parametrik Analizler
9- Çok Değişkenli Analizler
10- Çok Değişkenli Analizler
11- Seminer çalışmasının yazım sürecinin değerlendirilmesi ve yazım ilkelerinin gözden geçirilmesi
12- Seminer çalışması sunumları
13- Seminer çalışması sunumları
14- Seminer çalışması sunumları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, bilimsel araştırma teknikleri bilgilerini kullanarak bilimsel rapor hazırlayabilir.
2- Öğrenci, veri toplama yöntemleri ve veri toplama süreci hakkındaki bilgilerini nasıl uygulayabileceğini fiilen görür.
3- Öğrenci, verileri nasıl analiz edebileceği konusunda bilgi sahibi olur
4- Doktora tezi yazmak için daha donanımlı hale gelir.
5- Yazılı ve sözlü sunum becerilerini geliştirir.
6- Öğrenci, doktora tezi hazırlama sürecini başarılı bir şekilde nasıl tamamlayabileceği konusunda bir anlayış geliştirir.
7- ---
8- ---
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kuranın manasını kavrar,yorumu hakkında söz sahibi olur.
2- Kuran ilimleri ve tefsir metinleri hakkında vukufiyetli bilgi sahibi olur, bu metinler hakkında yorum ve değerlendirme yapabilme becerisi kazanır.
3- Geniş ve derin bir Kuran kültürüne sahip olur, uluslararası düzeyde bilimsel toplantılara katılır, alanı ile ilgili tezler ileri sürüp savunabilir.
4- Hadislerin İslam’daki yerini bilir, Sünnetin Kur’ân-ı Kerim ışığında anlaşılacağını, lafız ve maksat arasındaki ilişkiyi kavrar, gaybî olanla olmayanları birbirinden ayırt eder, çelişki görülen hadisleri uzlaştırır.
5- İsnadın ortaya çıkışını, yerleşmesini, ravilerde aranan özellikleri ve ravilerin nasıl tenkid edildiğini bilir. Hadisin farklı rivayetlerini toplayıp sened ağını ortaya çıkararak onu değerlendirme yeteneğini kazanır.
6- Hadis değerlendirmelerinde bütünlüğün sağlanması gerektiğini bilir, sened ve metin tenkidinde bütünlüğü sağlama prensiplerini bilir, Hadisi anlama ve anlatmada bütünlüğün nasıl sağlanacağını bilir ve Hadisleri bütünlük esaslarına göre değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
7- Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir
8- XIX. ve XX. yüzyıllarda İslâm âlemindeki ihya hareketlerini doğuran nedenleri ve günümüz İslâm dünyasındaki ana dini akımları tanır.
9- İlk Dönemde ortaya çıkan Haricilik, şia, Mutezile, Mürcie gibi mezhepleri tanır.
10- Teolojik tartışmaların metodolojik ve tarihsel yönlerini kavrar ve değerlendirir.
11- İslam düşüncesinin güncel problemlerini tespit ve değerlendirme kabiliyetini kazanır.
12- Çağdaş teolojik problemlere çözüm önerebilme becerisini kazanır.
13- Dinî konularda alanında uzman akademisyenlerle çeşitli sempozyum, konferans, açık oturum ve panellerde bilgi paylaşımı kabiliyet ve becerisini geliştirme yeteneğine sahip olur.
14- Çağdaş değer ve ilkeler bazında, kazanılan bilimsel değer ve persfektif çerçevesinde insanlığa faydalı olma ilkesine bağlı kalınarak düzgün, tutarlı ve iyi bir vatandaş olma düşüncesini yaşatmaya çalışmak.
15- Din alanının kapsamı temel alınarak bilgilendirilme ihtiyacının gerekli ve lüzumlu olduğu kişi ve tüzel kişilerin ihtiyacı olan yazılı, sözlü ve görsel alanda sunum tecrübelerinin kazandırılması.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 18 18
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 15 15
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hamdi İslamoğlu ve Ümit Alnıaçık, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, İstanbul: Beta, 2016; Mâhir NAKİP, Pazarlamada Araştırma Teknikleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2013.
Yardımcı Kaynaklar Kemal Kurtuluş, Araştırma Yöntemleri, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 2010; Naresh K. Malhotra, Marketing Research, Essex: Pearson.

Ders ile ilgili dosyalar