Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANABİLİM DALI SEMİNERİ |
Üçüncü düzey |
İŞL 680 |
Zorunlu |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. VELİ AKEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. YUNUS DURSUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Araştırma ve uygulama
|
Dersin amacı
|
Bu seminer dersinin amacı ileri düzey bir araştırma projesinin (tercihen öğrencinin tez konusu olarak çalışmayı düşündüğü projenin) ön çalışmasının yapılması ve bir rapor yazılması için öğrenci tarafından ihtiyaç duyulan bilgi, destek ve rehberliği sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencinin bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak anket ve diğer veri toplama yöntemleriyle elde ettiği verileri istatistiksel olarak analiz edip sonuçları bilimsel bir çalışma haline getirmesine yönelik bir derstir.
|
1- |
Giriş
|
2- |
Örnekleme Yöntemleri
|
3- |
Veri Toplama
|
4- |
Verilerin Analize Hazırlanması
|
5- |
Parametrik Olmayan Analizler
|
6- |
Parametrik Olmayan Analizler
|
7- |
Parametrik Analizler
|
8- |
Parametrik Analizler
|
9- |
Çok Değişkenli Analizler
|
10- |
Çok Değişkenli Analizler
|
11- |
Seminer çalışmasının yazım sürecinin değerlendirilmesi ve yazım ilkelerinin gözden geçirilmesi
|
12- |
Seminer çalışması sunumları
|
13- |
Seminer çalışması sunumları
|
14- |
Seminer çalışması sunumları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci, bilimsel araştırma teknikleri bilgilerini kullanarak bilimsel rapor hazırlayabilir.
|
2- |
Öğrenci, veri toplama yöntemleri ve veri toplama süreci hakkındaki bilgilerini nasıl uygulayabileceğini fiilen görür.
|
3- |
Öğrenci, verileri nasıl analiz edebileceği konusunda bilgi sahibi olur
|
4- |
Doktora tezi yazmak için daha donanımlı hale gelir.
|
5- |
Yazılı ve sözlü sunum becerilerini geliştirir.
|
6- |
Öğrenci, doktora tezi hazırlama sürecini başarılı bir şekilde nasıl tamamlayabileceği konusunda bir anlayış geliştirir.
|
7- |
---
|
8- |
---
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
|
|
2- |
İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
|
|
3- |
Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
|
|
4- |
İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
|
|
5- |
İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
|
|
6- |
İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
|
|
7- |
Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
|
|
8- |
İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
|
|
9- |
Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
|
|
10- |
Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
|
|
11- |
Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
|
|
12- |
Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
|
|
13- |
Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
|
|
14- |
İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
|
|
15- |
Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
|
|
16- |
Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
2
|
6
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
18
|
18
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
30
|
30
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
1
|
15
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hamdi İslamoğlu ve Ümit Alnıaçık, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, İstanbul: Beta, 2016; Mâhir NAKİP, Pazarlamada Araştırma Teknikleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2013.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kemal Kurtuluş, Araştırma Yöntemleri, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 2010; Naresh K. Malhotra, Marketing Research, Essex: Pearson.
|
|