Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANABİLİM DALI SEMİNERİ |
İkinci düzey |
İŞL 680 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. VELİ AKEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. YUNUS DURSUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Araştırma ve uygulama
|
Dersin amacı
|
Bu seminer dersinin amacı ileri düzey bir araştırma projesinin (tercihen öğrencinin tez konusu olarak çalışmayı düşündüğü projenin) ön çalışmasının yapılması ve bir rapor yazılması için öğrenci tarafından ihtiyaç duyulan bilgi, destek ve rehberliği sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencinin bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak anket ve diğer veri toplama yöntemleriyle elde ettiği verileri istatistiksel olarak analiz edip sonuçları bilimsel bir çalışma haline getirmesine yönelik bir derstir.
|
1- |
Giriş
|
2- |
Örnekleme Yöntemleri
|
3- |
Veri Toplama
|
4- |
Verilerin Analize Hazırlanması
|
5- |
Parametrik Olmayan Analizler
|
6- |
Parametrik Olmayan Analizler
|
7- |
Parametrik Analizler
|
8- |
Parametrik Analizler
|
9- |
Çok Değişkenli Analizler
|
10- |
Çok Değişkenli Analizler
|
11- |
Seminer çalışmasının yazım sürecinin değerlendirilmesi ve yazım ilkelerinin gözden geçirilmesi
|
12- |
Seminer çalışması sunumları
|
13- |
Seminer çalışması sunumları
|
14- |
Seminer çalışması sunumları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci, bilimsel araştırma teknikleri bilgilerini kullanarak bilimsel rapor hazırlayabilir.
|
2- |
Öğrenci, veri toplama yöntemleri ve veri toplama süreci hakkındaki bilgilerini nasıl uygulayabileceğini fiilen görür.
|
3- |
Öğrenci, verileri nasıl analiz edebileceği konusunda bilgi sahibi olur
|
4- |
Doktora tezi yazmak için daha donanımlı hale gelir.
|
5- |
Yazılı ve sözlü sunum becerilerini geliştirir.
|
6- |
Öğrenci, doktora tezi hazırlama sürecini başarılı bir şekilde nasıl tamamlayabileceği konusunda bir anlayış geliştirir.
|
7- |
---
|
8- |
---
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
|
|
2- |
Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
|
|
3- |
Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
|
|
4- |
Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
|
|
5- |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
|
|
6- |
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
|
|
7- |
Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
|
|
8- |
Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
|
|
9- |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
|
|
10- |
Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
|
|
11- |
Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
2
|
6
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
18
|
18
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
30
|
30
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
1
|
15
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hamdi İslamoğlu ve Ümit Alnıaçık, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, İstanbul: Beta, 2016; Mâhir NAKİP, Pazarlamada Araştırma Teknikleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2013.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kemal Kurtuluş, Araştırma Yöntemleri, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 2010; Naresh K. Malhotra, Marketing Research, Essex: Pearson.
|
|