Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ DANIŞMANLIĞI 2 |
İkinci düzey |
BİY 722 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FATİH DUMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Bölümdeki Tüm Öğretim Üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze ve etkileşimli uygulamalar şeklinde süreç değerlendirmesi yoluyla gerçekleştirilir.
|
Dersin amacı
|
Bu ders kapsamında yüksek lisans tezi denetimi ve yazım sürecine ilişkin işlemler açısından öğrenciler bilgilendirilir. Ders, tez danışmanları ve öğrencilerin etkileşimini sağlamaya yöneliktir. Tezin amacı, teze başlamadan önce ve tez sırasında yapılması gerekenler ve değerlendirme süreci hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencinin kendi programı kapsamında bir araştırma projesini bireysel ve bağımsız olarak yürüterek edindiği bilgi ve becerileri uygulamaya koymasını sağlayan bir derstir.
|
1- |
Genel bilgiler
|
2- |
Tezin hazırlanması
|
3- |
Tezde yer alabilecek kişiler
|
4- |
Tez konusu belirleme
|
5- |
Tez sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar
|
6- |
Tezin izlenmesi ve denetimi
|
7- |
Etik davranış ve intihal
|
8- |
süreç değerlendirmesi
|
9- |
Tezle ilgili faaliyetler
|
10- |
Araştırma teklifi ve planlama
|
11- |
Araştırma projesinin yürütülmesi
|
12- |
Tezinizin tamamlanması
|
13- |
Tezin gecikmesi veya yeniden başlama olanağı
|
14- |
Tez teslimi ve savunmasına yönelik hazırlıklar.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Araştırma planı yapabilir
|
2- |
Araştırma konusunu daha geniş bilimsel bağlamla ilişkili olarak tanımlayabilir
|
3- |
Bilgi açığının belirlemeyi öğrenir
|
4- |
Araştırma sorularını ve/veya hipotezini, amaçları ve hedefleri formüle edebilir.
|
5- |
proje tasarımı, veri toplama ve analiz yöntemlerini öğrenir
|
6- |
Araştırma sorularını yanıtlamak ve/veya hipotezi test etmek için verileri analiz edebilir.
|
7- |
Araştırma sonuçlarıyla desteklenen araştırma sorularına yanıtlar oluşturabilir.
|
8- |
Potansiyel sınırlamaları öğrenir ve sonuçları daha geniş bilimsel ve toplumsal bağlamla ilişkilendirip tartışabilir.
|
9- |
Araştırmayı hem yazılı hem de sözlü olarak raporlamayı öğrenir
|
10- |
Akademik davranış kurallarına uygun, zaman ve kaynakları doğru yönetmeyi öğrenir
Araştırma projesini yürütmek için girdi ve geri bildirimlerden yararlanır.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
7
|
1
|
7
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
7
|
1
|
7
|
Toplam iş yükü
|
|
|
44
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Çalışma konusu ile ilgili her türlü açık erişimli makale ve kaynaklar.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|