Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > RUH SAĞLIĞI VE HASTALIĞI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIĞI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI İkinci düzey HEM 534 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MAHMUT EVLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Nuray ŞİMŞEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Bu derste öğrenciler gereksinimleri doğrultusunda psikiyatri klinikleri ya da diğer tıbbi alanlarda psikiyatrik bakıma yönelik uygulama yaparlar. Psikiyatri hemşireliği uygulamalarındaki yenilikler doğrultusunda her hafta bir vaka tartışılır.
Dersin amacı Bu dersin amacı, ruh sağlığı ve hastalıklarına yönelik hemşirelik bakımı hakkında bilgi edinme, ruh sağlığını koruyucu hemşirelik yaklaşımlarını uygulayabilme, psikiyatri hemşireliği uygulamalarında problem çözme sürecini kullanabilme, bireye bütüncül bakım verme anlayışını geliştirmeyi sağlamaktır.
Dersin tanımı Bu ders, ruh sağlığını koruma ve psikiyatrik hastalıklarda bakım ile ilgili teorik bilgileri klinik uygulamaya aktarma becerisi kazandırır.

Dersin içeriği
1- Depresyonu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı
2- Bipolar affektif bozukluk olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı
3- Şizofreni tanılı bireye yönelik hemşirelik bakım planı
4- Yaygın anksiyete bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı
5- Obsesif kompulsif bozuklukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı
6- Organik ruhsal bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı
7- Disosiyatif bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı
8- Madde kullanım bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı
9- Ara Sınav
10- Onkoloji hastasına psikiyatrik bakım girişimleri Kronik böbrek hastalıkları ve diyalizde psikiyatrik bakım
11- Cerrahi girişimlerde psikiyatrik bakım
12- Psikiyatrik bakım alanlarında uygulanan farmakolojik ve non farmakolojik tedavi yöntemleri
13- Psikiyatrik bakım alanlarında uygulanan farmakolojik ve non farmakolojik tedavi yöntemleri
14- Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ruh sağlığı ve hastalıklarına yönelik hemşirelik bakımı uygulayabilir,
2- Ruh sağlığını koruyucu hemşirelik yaklaşımlarını uygulayabilir,
3- Psikiyatri hemşireliği uygulamalarında problem çözme sürecini kullanabilir,
4- Bireye bütüncül bakım verme anlayışını geliştirir.
5- Ekibin bir üyesi olarak rollerinin gerektirdiği faaliyetleri yerine getirir
6- Psikiyatri hemşireliği uygulamalarında etik ilkelere uyar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 6 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 6 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 10 6 60
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Çam O. VE Engin E.(Edt). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi,2014. 2. Öztürk O.ve Uluşahin A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri, 2008. 3. Varcolis ME. Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing ( 3 edt), W. B. Saunders Company, USA, 1998. 4.Townsen MC. (Çev. Edt. Özcan CT ve Gürhan N). Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Temelleri- Kanıta Dayalı Uygulama Bakım Kavramları. Akademisyen Tıp Kitabevi,2016 5. Varcarolis EM. Manual of Psychiatric Nursing Care Planning, Saunders, 2011
Yardımcı Kaynaklar Ruh sağılığı ve hastalıkları alanındaki süreli yayınlar

Ders ile ilgili dosyalar