Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TURİZMDE İŞ AHLAKI |
Üçüncü düzey |
REH409 |
|
7 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HARUN ÇALHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NİHAT ÇEŞMECİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Turizm işletmeleri ve özellikle turist rehberliği mesleği açısından ahlaki değerlerin önemi, etik davranışların ve değerlerin geliştirilmesi ve uygulanabilmesi, ahlaki davranışların nasıl denetlenebileceği ve ahlaki değerlerin ihlalinde izlenebilecek yolların neler olabileceğinin öğretilmesi dersin amacını oluşturmaktadır
|
Dersin tanımı
|
Ahlak ve etik kavramlarının tanımlanması, etik teorileri ve etiğin kaynakları, turizmde ve turist rehberliğinde iş etiğinin önemi, iş yapmada ahlakın önemi, Örgüt kültürü açısından etiğin önemi, ahlaki davranışları geliştirmenin yolları ve ahlaki ihlaller karşısında izlenmesi gereken tutumlar dersin kapsamını oluşturmaktadır.
|
1- |
Dersin amaç ve kapsamının açıklanması, ahlak ve iş ahlakı kavramlarının açıklanması
|
2- |
Etik ve ilişkili kavramlar
|
3- |
Etik kuramları ve farklı etik yaklaşımlar
|
4- |
Etik karar verme süreci
|
5- |
İş etiği kavramı, iş etiğinin özellikleri ve iş etiği alanları
|
6- |
İş etiğinin bir alt dalı olarak mesleki etik
|
7- |
Etik kodları ve turizm sektöründe etik kodlar
|
8- |
Etik kodları ve turist rehberliğinde etik kodlar
|
9- |
Turist rehberliğinde etik ve etik olmayan davranışlar
|
10- |
Rehberlerin turistlerle ve ev sahibi toplumla ilişkilerde etik ilkeler
|
11- |
Rehberlerin seyahat işletmeleri ile ilişkilerinde etik ilkeler
|
12- |
Rehberlerin alışveriş işletmeleri ve meslektaşlarıyla ilişkilerde etik ilkeler
|
13- |
Etiksel davranış yönetimi
|
14- |
Genel tekrar ve sorular
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ahlak, etik ve mesleki etik kavramlarını tanımlayabilir
|
2- |
Turizm sektöründe ve özellikle turist rehberliği mesleğinde iş ahlakının önemini açıklayabilir
|
3- |
Farklı etik teori ve yaklaşımlarını açıklayabilir
|
4- |
Rehberlik mesleğinde etik kodları bilir ve önemini açıklayabilir
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
1
|
5
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
3
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
3
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
47
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Atacan, T. ve Genç, K. Y. (2020) İş Etiği. Astana Yayınları: Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Akoğlan Kozak, M. ve Güçlü Nergiz, H. (2018). Turizmde Etik. 6. Baskı, Detay Yayıncılık: Ankara.
|
|