Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ADEM GÜNEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Adem GÜNEŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bitkilerin yapısını tanımak, bitkinin fizyolojik ve biyolojik özelliklerini dikkate alarak verim artırıcı girdilerin uygulanması, bitkilerde meydana gelen makro ve mikro besin noksanlıklarının kısa sürede giderilmesi, tek yıllık ve çok yıllık bitkilerde bu yaprak gübrelerinin kullanım şekli ve zamanının belirlenmesi, kritik besin elementi konsantrasyonu, optimum ürün ilişkileri, stres koşullarında yaprak gübrelemesinin önemi, gübre kullanım etkinliği ile yaprak gübrelerinin besin içeriklerinin araştırılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bitki hücresi ve organelleri ile yaprak ve anotomisi hakkında bilgi vermek. Bitki büyümesini teşvik eden ve azaltan maddeleri tanımak. Bu madelerin bitkideki fonksiyonlarını irdelemek. Yaprak gübrelerinin önemini, uygulanmasını ve analizlerinin değerlendirilmesini ortaya koymak.
|
1- |
Bitkilerin moleküler yapısı, yaprak anatomisi
|
2- |
Bitkilerin iyon alımını etkileyen biyolojik ve fizyolojik yapıları
|
3- |
Yaprak gübreleri, tanımı, özellikleri
|
4- |
Yaprak gübrelerinin etkin kullanım modelleri
|
5- |
Yapraklarda noksanlık belirtisi ve tanısı
|
6- |
Yapraklarda noksanlık belirtileri ile hastalık, stres ilişkileri ve çözüm önerileri
|
7- |
Yaprak gübrelerinin kullanımını gerektiren koşullar ve uygulama şekilleri
|
8- |
Ara Sınavı
|
9- |
Tarımda organik ve inorganik yaprak gübrelerinin kullanımı
|
10- |
Tek yıllık bitkilerde yaprak gübrelerinin kullanımı
|
11- |
Çok yıllık bitkilerde yaprak gübrelerinin kullanımı
|
12- |
Bitkilerde yaprak gübrelerinin etkinliğinin belirlenmesi ve artırımına yönelik modeller
|
13- |
Yaprak gübrelerinin bazı kimyasal analizleri.
|
14- |
Yaprak gübrelerinin besin element analizi ve standardizasyonu
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gübrelemenin önemini,
|
2- |
Bitkilerin yapraklardan besin element alınım mekanizmasını,
|
3- |
Yaprak gübrelerinin çeşitleri ve önemini,
|
4- |
Yaprak gübrelerin uygulama zamanını ve niçin kullanımınının gerekli olduğunu,
|
5- |
Bitki besin noksanlığı ve giderim mekanizmaları
|
6- |
Yaprak gübrelerinin analiz yöntemleri
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
20
|
40
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
192
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yaprak Gübreleri Ders Notları. Prof. Dr. Prof. Dr. Yıldırım Sezen,
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Foliar Fertilization (Advances in Agricultural Biotechnology) (Hardcover) by A. Alexander , Genel Botanik, Genel Biyoloji
|
|