Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > GENEL KİMYA I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL KİMYA I Birinci düzey KİM101 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA SOYLAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ŞENOL KARTAL PROF. DR. AHMET ÜLGEN PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım
Dersin amacı Farklı ortaöğretim kurumlarından gelen ve kimya bilgileri çok heterojen olan birinci sınıf öğrencilerini mümkün olduğu kadar aynı seviyeye getirmek ve onları ikinci sınıfta anlatılacak olan temel derslere; yani anorganik, analitik ve organik kimyaya hazırlamak
Dersin tanımı Atomun Yapısı ve Aydınlatılması, Kimyasal Bağlar, Atom-, Hibrit- ve Molekül-Orbitalleri, Anorganik Bileşiklerin Adlandırılması, VB- ve MO-Teorisi, Maddenin Halleri (Gazlar, Sıvılar ve Katılar),

Dersin içeriği
1- Atomun Yapısı ve Aydınlatılması, Rutherford ve Moseley Deneyi, Atom, Eelement, Molekül ve İzotop Kavramları.
2- Periyodik Tablo ve Periyodik Özellikler,
3- Atom, Hibrit ve Molekül Orbitalleri, Kimyasal Bağ Teorileri.
4- Anorganik Bileşiklerin Adlandırılması.
5- Kimyasal Bağ Çeşitleri ve Oktet Kuralı.
6- Stökiyömetri, Basit Formül, Esas Formül ve Hesaplamaları, Kimyasal Eşitliklerin Denkleştirilmesi.
7- Gazların Genel Özellikleri ve Gaz Kanunları ve Bunlarla İlgili Problemler.
8- Sıvıların Genel Özellikleri ve Buhar Basıncı, Isınma ve Soğuma Eğrileri.
9- ARA SINAV
10- Amorf ve Kristal Katılar, Kristal Yapı Tayini,Birim Hücre ve Parametreleri, Kristal Yapı Çeşitleri, Katı Çeşitleri, Kristal Enerjileri, Örnek Problemler.
11- Çözelti Tipleri, Derişim Çeşitleri, Elektrolitler, Çözünme ve Ayrışma, Bunlara Etki Eden Faktörler.
12- Çözeltilerin Özellikleri, Örnek Problemler.
13- Çözelti Reaksiyonları, Asitler ve Bazlar, Çeşitli Bilginlere Göre Asit-Baz Tanımları.
14- Nötralizasyon Reaksiyonları, Poliprotik Asitler, Hidroliz, Amfoterlik, Çözeltilerin Stökiyömetrisi, Örnek Problemler.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kimya Nedir Sorusuna Cevap Bulmak.
2- Öğrencileri Laboratuvarda Yapılacak Deneylere Hazırlamaları.
3- Mümkün Olduğu Kadar,Laboratuvardaki Deneysel Gözlemlerine Teorik İzahlar Getirmeleri.
4- Kimyasal Gözlemleri Kağıt Üzerinde Tepkimelerle Açıklayabilme Yeteneği Kazanmaları.
5- Kimyasal Gözlemlere ve Tepkimelerle Matematiksel Çözümler Üretebilmeleri.
6- Laboratuvar Dışında Çevrede Cereyan Eden Bir Kısım Olaylara Kimyasal Açıklama Getirebilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 3 2 6
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 1 5
Toplam iş yükü     115
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Atkin-Jones, Temel Kimya-I, II
Yardımcı Kaynaklar Genel Kimya I-II, Ders Notları, Prof.Dr.Tevfik Rıza KÖK

Ders ile ilgili dosyalar