Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (doktora) > TEZ DANIŞMANLIĞI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 2 Üçüncü düzey GDM 822 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. LÜTFİYE EKİCİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. LÜTFİYE EKİCİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Tez yazacak öğrencilere danışmanlık yapmak.
Dersin tanımı Tez çalışması yapacak öğrencilere tez süreci ve yazımının nasıl yapılacağı ile ilgili bilgilerin verilmesidir.

Dersin içeriği
1- Tanışma ve ders içeriğinin anlatılması.
2- Tez tanımın yapılması.
3- Konu seçimi.
4- Konu seçiminin yapılma kriterleri ve içerik oluşturma.
5- Literatür araştırması.
6- Seçilen konu ve içerik üzerine kaynakça araştırması.
7- Tezin metodu. Araştırma yönteminin belirlenmesi.
8- Ödev teslimi. Tezin materyalinin oluşturulması.
9- Bulguların oluşturulması ve yazılması.
10- Tezin elde edilen bulgular kapsamında tartışmaların yapılması.
11- Elde edilen sonuçların değerlendirilmesi.
12- Önerilerin belirtilmesi ve genel değerlendirme yapılması.
13- Sonuç yazımı.
14- Kaynakça yazımı.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir konu hakkında tez fikrinin geliştirilmesi öğrenilir.
2- Kaynakça araştırması yapmayı öğrenir.
3- Tezin bölümleri ve nasıl yazılacağı öğrenilir.
4- Tez materyal ve metot kısımlarının yazımı öğrenilir.
5- Araştırma bulgularının değerlendirmesi ve tartışılması öğrenilir.
6- Kaynakçaların yazımı öğrenilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar