Ön koşul dersleri
|
Ön koşul bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NESLİHAN ÖNER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Neslihan ÖNER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Neslihan ÖNER
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze anlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Deney
|
Dersin amacı
|
Besinlere uygulanan farklı işleme yöntemlerinin besinin yapısında oluşturduğu değişikleri incelemek ve bu değişikliklerin sağlığa etkilerini değerlendirilmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, farklı besin gruplarına sıklıkla uygulanan işleme yöntemleri ile işleme sürecinde besinin yapısında oluşan değişikliklerin besinin besin değerine ve insan sağlığı üzerine etkilerini tanımlamaktadır.
|
1- |
Dersin İçeriğinin Tanıtılması ve Proje Konularının Oluşturulması
|
2- |
Besin İşleme Endüstrisi: Önemi ve Tarihsel Gelişimi
|
3- |
Temel Besin İşleme Teknikleri - I: Isıl İşlemeler, Dondurma, Radyasyon, Biyoteknoloji vd.
|
4- |
Temel Besin İşleme Teknikleri - II: Evaporasyon, Dehidrasyon, Yüksek Basınç işlemi, Konserve vd.
|
5- |
Süt ve Süt Ürünlerine Uygulanan Yöntemler ve İnsan Sağlığına Etkileri
|
6- |
Et ve Et ürünlerine Uygulanan Yöntemler ve İnsan Sağlığına Etkileri
|
7- |
Meyve-Sebze ve Ürünlerine Uygulanan Yöntemler ve İnsan Sağlığına Etkileri
|
8- |
Tahıl ve Tahıl Ürünlerine Uygulanan Yöntemler ve İnsan Sağlığına Etkileri
|
9- |
Yağlara Uygulanan Yöntemler ve İnsan Sağlığına Etkileri
|
10- |
Şekerlere Uygulanan Yöntemler ve İnsan Sağlığına Etkileri
|
11- |
Fermente Besin Üretim Yöntemleri ve İnsan Sağlığına Etkileri
|
12- |
Diğer İşlenmiş Besinlerin Üretiminde Kullanılan Yöntemler ve İnsan Sağlığına Etkileri
|
13- |
Besin Endüstrisinde Kullanılan Ambalajlama, Paketleme yöntemleri ve İnsan Sağlığına Etkileri-I
|
14- |
Besin Endüstrisinde Kullanılan Ambalajlama, Paketleme yöntemleri ve İnsan Sağlığına Etkileri-II
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Besinlere sıklıkla uygulanan işleme yöntemleri sonucunda besinin yapısında oluşan değişiklikleri bilmek,
|
2- |
Uygulanan işleme yönteminin, besinin besin değerine etkisini değerlendirmek,
|
3- |
Uygulanan işleme yöntemi ile oluşan değişikliklerin insan sağlığı üzerine etkilerini tartışmak,
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
|
|
2- |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
|
|
3- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
|
|
4- |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
|
|
5- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
|
|
7- |
Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
|
|
8- |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
1
|
7
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
14
|
2
|
28
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
7
|
2
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
203
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Murano P.S. Understanding Food Science and Technology. Wadsworth, Cengage Learning, Belmont USA, 2003.
2. Campbell-Platt G. Food Science and Technology. Blackwell PublishingLtd, Iowa, USA, 2009.
3. James G. B. Food Processing Handbook.John Wiley&Sons,Canada, Ltd, 2006.
4. Smith J.S.,Hui Y.H.Food Processing and Applications, Blackwell PublishingLtd, Iowa, USA, 2004.
5. Kai Knoerzer, Pablo Juliano, Peter Roupas, Cornelis Versteeg (ed.) InnovativeFoodProcessing Technologies, Wiley-Blackwell, USA, 2011
|
|