Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA |
Üçüncü düzey |
ÇSH 615 |
Seçmeli |
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EMİNE ERDEM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. EMİNE ERDEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğrenciler derslere hazırlık yaparak gelmekte, soru-cevap, tartışma vb yöntemlerle öğrencilerin derse katılımları sağlanmakta ve ders konularına ilişkin sunum yapmaları beklenmektedir.
|
Dersin amacı
|
1- Bilimsel araştırma yöntemlerinde pozitivist ve naturalist paradigmayı tartışmak
2- Araştırma türlerini (tanımlayıcı, deneysel, nitel, nicel) tartışmak
3- Nitel araştırmanın temel özellikleri, yöntemlerini tartışmak
4- Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini karşılaştırmak
5- Araştırma raporunun yazımını tartışmak
6- Araştırmalarda etik sorunları tartışmak
7- Yayınlanmış araştırma örneklerini eleştirel değerlendirmek
|
Dersin tanımı
|
Araştırma yöntemleri ve hemşirelikte yayınlanmış araştırma örnekleri incelenir. Bir araştırma planlanır.
|
1- |
Derse hazılık
|
2- |
Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Pozitivist ve Naturalist Paradigma
|
3- |
Araştırma Türleri
|
4- |
Deneysel Araştırmalar
|
5- |
Deneysel Araştırmalar
|
6- |
Nitel Araştırmanın Temel Özellikleri
|
7- |
Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması
|
8- |
Nitel Araştırma Yöntemleri
|
9- |
Nitel Araştırma Yöntemleri
|
10- |
Nitel Araştırma Yöntemleri
|
11- |
Nitel Araştırmanın Planlanması
|
12- |
Araştırma Raporunun Yazımı
|
13- |
Araştırmalarda Etik
|
14- |
Yayınlanmış Araştırma Makalesi Örneklerini Eleştirel Değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel araştırma yöntemlerinde pozitivist ve naturalist paradigmayı tartışacak
|
2- |
Araştırma türlerini (tanımlayıcı, deneysel, nitel, nicel) tartışacak
|
3- |
Nitel araştırmanın temel özellikleri, yöntemlerini tartışacak
|
4- |
Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini karşılaştıracak
|
5- |
Araştırma raporunun yazımını tartışacak
|
6- |
Araştırmalarda etik sorunları tartışacak
|
7- |
Yayınlanmış araştırma makalesi örneklerini eleştirel değerlendirecek
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşirelik ve gelişim teorilerini kullanma bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Hemşirelikte eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme.
|
|
3- |
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma bulgularını klinik ortamda hemşireliğe uygulayabilme.
|
|
4- |
Gelişim kuramlarını kullanarak çocuğun gelişimini değerlendirebilme
|
|
5- |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
|
|
6- |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına ilişkin bir sorunu bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
7- |
Farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
8- |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
4
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
4
|
4
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
120
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN. Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tip Kitabevi, istanbul, 2014.
2. Erefe İ (Ed). Hemşirelikte Araştırma İlke Süreç ve Yöntemleri. Odak Ofset, Ankara, 2002.
3. Sönmez V, Alacapınar F. Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara, 2013.
4. Şimşek H, Yıldırım A. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2013.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. İnternet
2. Ders konuları ilişin güncel literatür
|
|