Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > EVCİL HAYVANLARDA METABOLİZMA HASTALIKLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EVCİL HAYVANLARDA METABOLİZMA HASTALIKLARI Birinci düzey VDJ 520 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MURAT ABAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Tayfur BEKYÜREK, Prof. Dr. Kutlay GÜRBULAK, PROF. DR. YAŞAR AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Bu ders teorik olarak haftada 1 ders saatinde incelenecetir.
Dersin amacı Bu dersin amacı, Süt humması, ineklerde çayır tetanisi, ineklerde transport tetanisi, köpeklerde eklampsia, kısraklarda tetani ve eklampsia, koyunlarda gebelik toksemisi, ineklerde ketozis, doğum sonrası hemoglobinuri gibi hastalıkların öğretilmesidir.
Dersin tanımı Süt humması, ineklerde çayır tetanisi, ineklerde transport tetanisi, köpeklerde eklampsia, kısraklarda tetani ve eklampsia, koyunlarda gebelik toksemisi, ineklerde ketozis, doğum sonrası hemoglobinuri gibi hastalıklar

Dersin içeriği
1- Süt Humması (1)
2- Süt Humması (2)
3- Çayır Tetanisi
4- Transport Tetani
5- Köpeklerde eclampsie
6- Kısraklarda laktasyon tatanisi
7- İnekte ketozis
8- İnekte ketozis (2)
9- Koyunlarda gebelik toksemisi
10- Doğum sonrası hemolobinüri
11- Gebelik hypoglisemisi
12- Diabetes mellitus
13- Beslenmenin metabolik hastalıklarla ilişkisi
14- Metabolik hastalıklarda tanı yöntemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Süt Humması
2- Çayır Tetanisi ve Transport Tetani
3- Köpeklerde eclampsie
4- Kısraklarda laktasyon tatanisi
5- İnekte ketozis
6- Beslenmenin metabolik hastalıklarla ilişkisi Metabolik hastalıklarda tanı ve tedavi yöntemleri
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 1 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York Morrow D.A., 1986. Current Theraphy in Theriogenology, Saunders Inc., New York Johnston S.D., Kustritz M.V.R., Olson P.N.S., 2001. Canine and Feline Theriogenology, Saunders Inc., New York Feldman E.C., Nelson R.W., 1996. Canine and feline endocrinology and reproduction, Saunders Inc., New York Çiftlik Hayvanlarında Doğum ve Jinekoloji(Eds:Semacan, Kaymaz, Fındık, Rişvanlı, Köker), Medipres, 2012, Malatya Kedi ve Köpeklerde Doğum ve Jinekoloji (Eds:Kaymaz, Fındık, Rişvanlı, Köker), Medipres, 2013, Malatya
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar