Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MURAT ABAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Tayfur BEKYÜREK, Prof. Dr. Kutlay GÜRBULAK, PROF. DR. YAŞAR AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders teorik olarak haftada 1 ders saatinde incelenecetir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, Süt humması, ineklerde çayır tetanisi, ineklerde transport tetanisi, köpeklerde eklampsia, kısraklarda tetani ve eklampsia, koyunlarda gebelik toksemisi, ineklerde ketozis, doğum sonrası hemoglobinuri gibi hastalıkların öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Süt humması, ineklerde çayır tetanisi, ineklerde transport tetanisi, köpeklerde eklampsia, kısraklarda tetani ve eklampsia, koyunlarda gebelik toksemisi, ineklerde ketozis, doğum sonrası hemoglobinuri gibi hastalıklar
|
1- |
Süt Humması (1)
|
2- |
Süt Humması (2)
|
3- |
Çayır Tetanisi
|
4- |
Transport Tetani
|
5- |
Köpeklerde eclampsie
|
6- |
Kısraklarda laktasyon tatanisi
|
7- |
İnekte ketozis
|
8- |
İnekte ketozis (2)
|
9- |
Koyunlarda gebelik toksemisi
|
10- |
Doğum sonrası hemolobinüri
|
11- |
Gebelik hypoglisemisi
|
12- |
Diabetes mellitus
|
13- |
Beslenmenin metabolik hastalıklarla ilişkisi
|
14- |
Metabolik hastalıklarda tanı yöntemleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Süt Humması
|
2- |
Çayır Tetanisi ve Transport Tetani
|
3- |
Köpeklerde eclampsie
|
4- |
Kısraklarda laktasyon tatanisi
|
5- |
İnekte ketozis
|
6- |
Beslenmenin metabolik hastalıklarla ilişkisi Metabolik hastalıklarda tanı ve tedavi yöntemleri
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
52
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York
Morrow D.A., 1986. Current Theraphy in Theriogenology, Saunders Inc., New York
Johnston S.D., Kustritz M.V.R., Olson P.N.S., 2001. Canine and Feline Theriogenology, Saunders Inc., New York
Feldman E.C., Nelson R.W., 1996. Canine and feline endocrinology and reproduction, Saunders Inc., New York
Çiftlik Hayvanlarında Doğum ve Jinekoloji(Eds:Semacan, Kaymaz, Fındık, Rişvanlı, Köker), Medipres, 2012, Malatya
Kedi ve Köpeklerde Doğum ve Jinekoloji (Eds:Kaymaz, Fındık, Rişvanlı, Köker), Medipres, 2013, Malatya
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|