Ön koşul dersleri
|
Temel Genetik
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET ARSLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Temel tarımsal ilkeleri ve dünyanın en önemli bazı yağlı ve lif bitkilerinin, evrimi, gelişimi, üretimi ve kullanımını anlamak. Bitki büyüme ve gelişiminin temelini oluşturan bilimsel ilkelerin modern bitki üretim uygulamalarında nasıl uygulandığını anlamak. Bitkisel üretim teknolojisindeki son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak ve ürün sistemlerinin sürdürülebilirliğini geliştirmek.
|
Dersin tanımı
|
Önemli yağ ve lif bitkilerinin (soya fasulyesi, kanola, hardal, yer fıstığı, pamuk, ayçiçeği, keten, aspir, kenevir) tarihçesi ve botanik kökenleri, fizyolojik özellikleri ve üretim ve kullanım alanlarını öğrenirler. Soya fasulyesi, kolza, pamuk ve keten gibi önemli yağ ve lif bitkilerinin üretimi ve ıslahı hakkında ayrıntılı bilgi edinirler.
|
1- |
Dünyanın önemli yağ bitkilerinin tanıtılması. Soya fasulyesi, ayçiçeği ve kolza bitkilerinin kökenleri, kültüre alınmaları, kullanımları, üretimleri ve ticaretleri
|
2- |
Dünyanın önemli yağ bitkilerinin tanıtılması. Yerfıstığı, aspir, ve susam bitkilerinin kökenleri, kültüre alınmaları, kullanımları, üretimleri ve ticaretleri
|
3- |
Yağ bitkileri yetiştiriciliği. Bitki yetiştirme, bitki büyüme ve morfolojisi
|
4- |
Yağ bitkileri yetiştiriciliği. Gübrelemesi, sulama, hasat ve depolanması
|
5- |
Yağ bitkileri ıslahı.
|
6- |
Soya, ayçiçeği ve kolza ıslahı
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Yerfıstığı, aspir ve susam ıslahı
|
9- |
Dünyanın önemli lif bitkilerinin tanıtılması. Pamuk ve keten bitkilerinin kökenleri, kültüre alınmaları, kullanımları, üretimleri ve ticaretleri
|
10- |
Dünyanın önemli lif bitkilerinin tanıtılması. Kenevir jüt, kenaf ve rami bitkilerinin kökenleri, kültüre alınmaları, kullanımları, üretimleri ve ticaretleri
|
11- |
Lif bitkileri yetiştiriciliği. Bitki yetiştirme, bitki büyüme ve morfolojisi
|
12- |
Lif bitkileri yetiştiriciliği. Gübrelemesi, sulama, hasat ve depolanması
|
13- |
Lif bitkileri ıslahı. Pamuk, keten, kenevir, jute, Kenaf ve Rami ıslahı
|
14- |
Final sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bitki teknolojisindeki son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur ve yağ ve lif bitkilerinin sürdürülebilirliğini öğrenir.
|
2- |
Ekonomik açıdan önemli yağ bitkileri yetiştiriciliği ve yetiştirme teknikleriyle ilgili bilgi sahibi olur
|
3- |
Ekonomik açıdan önemli lif bitkileri yetiştiriciliği ve yetiştirme teknikleriyle ilgili bilgi sahibi olur
|
4- |
Yağ ve lif bitkileri üretimi, üretim uygulamaları ve sürdürülebilirlik konularında bilgi sahibi olur.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
4
|
40
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
14
|
42
|
Ödevler
|
2
|
14
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
5
|
5
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
14
|
70
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
192
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Oil Crops Editors: Vollmann, Johann, Rajcan, Istvan (Eds.) ISBN 978-0-387-77594-4 World Fiber Crops Ratikanta Maiti ISBN-10: 1886106916
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Industrial Crops and Uses Edited by B Singh, Fort Valley State University, USA September 2010 / 9781845936167
|
|