Giriş | English

Lisans > Tip Fakültesi > Tip > RADYOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi D.TİPİ AKTS kredisi Ders bilgileri
RADYOLOJİ Birinci düzey ELK640 Seçmeli 11 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HAKAN İMAMOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Abdulhakim Coşkun, Prof. Dr. Mustafa Öztürk, Prof. Dr. Nevzat Özcan, Prof. Dr. Ökkeş İbrahim Karahan, Doç. Dr. Güven Kahriman, Doç. Dr. Halil Dönmez, Doç. Dr. Nuri Erdoğan, Yrd. Doç. Dr. Hakan İmamoğlu, Yrd. Doç. Dr. Serap Doğan, Yrd. Doç. Dr. Süreyya Burcu Görkem
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araştırma görevlileri
Dersin veriliş şekli Radyoloji birimlerinde uygulamalar
Dersin amacı hastalarda istenebilecek radyolojik modaliteleri, hangi modalitenin hangi durumlarda tercih edilmesi gerektiğini ve bazı tetkiklerin ve girişimlerin nasıl yapıldığı ve ne tür hazırlıklar gerektiğini öğrenmiş olacaklardır. Ayrıca öğrencilerimiz acil filmlerin değerlendirilmesi ve travmalarda major kanama ve kırıkları tanıyabilir hale gelmiş olacaklardır
Dersin tanımı Dönem 6 öğrencilerine verilen 24 günlük seçmeli bir stajdır

Dersin içeriği
1- Radyodiagnostik bölümünde yapılan tetkikler
2- Durumlara göre tercih edilmesi gereken modaliteler
3- Tetkikler için gerekli hazırlıklar
4- Acil vakalara radyolojik yaklaşım
5- Travma olgularında radyolojik yaklaşım
6- Radyodiagnostik bölümünde bulunan cihazlar
7- -
8- -
9- -
10- -
11- -
12- -
13- -
14- -
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Radyodiagnostik bölümünde yapılan tetkikleri tanımış olacak
2- Hangi modalitenin hangi durumlarda tercih edilmesi gerektiğini öğrenecek
3- Tetkikler için gerekli hazırlıkların neler olduğunu öğrenecek
4- Acil vakalara radyolojik yaklaşımı öğrenecek
5- Travma olgularındaki majör kırık ve kanamaları tanıyabilecek
6- Radyodiagnostik bölümünde bulunan cihazlar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2- Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3- Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4- Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5- Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6- Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7- Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8- Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9- Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10- Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11- İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12- Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13- Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14- Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15- Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16- Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17- En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18- Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 20 4 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar