Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Odyometri > VESTİBÜLER SİSTEM TEST YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VESTİBÜLER SİSTEM TEST YÖNTEMLERİ Birinci düzey ODY 210 Zorunlu 4 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SERAP UÇAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SERAP UÇAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli aktif anlatım
Dersin amacı Periferik vestibüler sistem anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi vermek, denge fizyolojisi ve muayenesi ile ilgili iş ve işlem basamaklarını öğretmek, vestibüler sistem tekiklerini yapabilir hale getirmek
Dersin tanımı Periferik vestibüler sistem anatomisi, Periferik vetibüler sistem fizyolojisi, Denge fizyolojisi, Denge muayenesi, Nistogmus muayenesi, Romlerg, Yürüme, İşaret testi, Bitarmal kalorik test, Rotasyon testi, Galvanik test, ENG

Dersin içeriği
1- Vertigo ve Vestibuler sistem
2- Vertigo ve Vestibuler sistem (devamı)
3- Vestibulookuler Refleks
4- Nistagmus ve muayenesinde kullanılan gereçler
5- Testler
6- Testler (devamı)
7- Romberg
8- Yürüme
9- Yerinde Sayma
10- Kalorik test
11- Fistula testi
12- BPPV testleri ve tedavi manevraları
13- BPPV testleri ve tedavi manevraları (devamı)
14- Rehabilitasyon
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Vestibuler sistem (labirent, proprioseptif sistem, göz-görme yolları, serebellum ve kortex) anatomi ve fonksiyonlarının öğretilmesi;
2- vestibuler bozuklukların klinik özelliklerinin, tanı ve tedavi yöntemlerinin temel prensiplerinin öğrenilmesi
3- Vestibuler sistem (labirent, proprioseptif sistem, göz-görme yolları, serebellum ve kortex) anatomi ve fonksiyonlarının öğretilmesi;
4- vestibuler bozuklukların klinik özelliklerinin, tanı ve tedavi yöntemlerinin temel prensiplerinin öğrenilmesi
5- Vestibuler sistem (labirent, proprioseptif sistem, göz-görme yolları, serebellum ve kortex) anatomi ve fonksiyonlarının öğretilmesi;
6- vestibuler bozuklukların klinik özelliklerinin, tanı ve tedavi yöntemlerinin temel prensiplerinin öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4- İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5- Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6- İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7- İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8- İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9- Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10- İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11- Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 1 3
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ders kaynakları
Yardımcı Kaynaklar Odyometri: İşitme ve Ölçümü Vestibüler Sistem Nörootoloji,Yard. Doç. Dr. Ahmet Hamdi Kepekçi, Güneş kitabevi, 2018

Ders ile ilgili dosyalar