Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SERAP UÇAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SERAP UÇAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
aktif anlatım
|
Dersin amacı
|
Periferik vestibüler sistem anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi vermek, denge fizyolojisi ve muayenesi ile ilgili iş ve işlem basamaklarını öğretmek, vestibüler sistem tekiklerini yapabilir hale getirmek
|
Dersin tanımı
|
Periferik vestibüler sistem anatomisi, Periferik vetibüler sistem fizyolojisi, Denge fizyolojisi, Denge muayenesi, Nistogmus muayenesi, Romlerg, Yürüme, İşaret testi, Bitarmal kalorik test, Rotasyon testi, Galvanik test, ENG
|
1- |
Vertigo ve Vestibuler sistem
|
2- |
Vertigo ve Vestibuler sistem (devamı)
|
3- |
Vestibulookuler Refleks
|
4- |
Nistagmus ve muayenesinde kullanılan gereçler
|
5- |
Testler
|
6- |
Testler (devamı)
|
7- |
Romberg
|
8- |
Yürüme
|
9- |
Yerinde Sayma
|
10- |
Kalorik test
|
11- |
Fistula testi
|
12- |
BPPV testleri ve tedavi manevraları
|
13- |
BPPV testleri ve tedavi manevraları (devamı)
|
14- |
Rehabilitasyon
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Vestibuler sistem (labirent, proprioseptif sistem, göz-görme yolları, serebellum ve kortex) anatomi ve fonksiyonlarının öğretilmesi;
|
2- |
vestibuler bozuklukların klinik özelliklerinin, tanı ve tedavi yöntemlerinin temel prensiplerinin öğrenilmesi
|
3- |
Vestibuler sistem (labirent, proprioseptif sistem, göz-görme yolları, serebellum ve kortex) anatomi ve fonksiyonlarının öğretilmesi;
|
4- |
vestibuler bozuklukların klinik özelliklerinin, tanı ve tedavi yöntemlerinin temel prensiplerinin öğrenilmesi
|
5- |
Vestibuler sistem (labirent, proprioseptif sistem, göz-görme yolları, serebellum ve kortex) anatomi ve fonksiyonlarının öğretilmesi;
|
6- |
vestibuler bozuklukların klinik özelliklerinin, tanı ve tedavi yöntemlerinin temel prensiplerinin öğrenilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
|
|
4- |
İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
|
|
5- |
Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
|
|
6- |
İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
7- |
İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
|
|
8- |
İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
|
|
10- |
İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
|
|
11- |
Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
1
|
3
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
71
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ders kaynakları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Odyometri: İşitme ve Ölçümü Vestibüler Sistem Nörootoloji,Yard. Doç. Dr. Ahmet Hamdi Kepekçi, Güneş kitabevi, 2018
|
|