Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > DİL BECERİLERİ ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİL BECERİLERİ ÖĞRETİMİ Birinci düzey ELAN455 Seçmeli 7 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HURİYE MANNASOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli YÜZYÜZE
Dersin amacı Bu dersin amaçları öğrencilerin: * yabancı dilde dinleme, konuşma, okuma, yazma becerilerinin öğretimine yönelik bilgi ve yaklaşımları değerlendirebilmesi, analiz ve sentez edebilmesi, uygulayabilmesi, * mesleki yaşamlarına yön verecek bakış açılarını genişletebilmesidir.
Dersin tanımı Bu ders yabancı dilde dinleme, konuşma, okuma, yazma becerilerinin öğretimine dair bilgi ve yaklaşımların grup tartışmaları ve yansıtıcı yazı etkinlikleri ile ele alınmasını kapsar.

Dersin içeriği
1- Yabancı Dil Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
2- * Dinleme ve Konuşma Dersinin Bölümleri ve Amaçları * Yabancı Dilde Dinleme ve Konuşmaya Başlamak
3- * Dinleme * Dikte ve Benzeri Etkinliklerle Dil Odaklı Öğrenme
4- * Telaffuz * Görev Odaklı Etkileşim Yoluyla Öğrenme
5- * İtilmiş Çıktı Yoluyla Öğrenme * Dil Odaklı Öğrenme: Kasıtlı Öğretim
6- * Akıcılığın Geliştirilmesi * Gelişimin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi
7- Yabancı Dilde Dinleme ve Konuşmanın Öğretilmesi Konularının Tekrarı
8- Vize Haftası
9- * Yabancı Dilde Okumayı Öğrenme * Sözcükleri Tanıma ve Yazılışlarını Öğrenme
10- * Yoğun Okuma * Kapsamlı Okuma
11- * Hızlı Okuma * Okumanın Değerlendirilmesi
12- * Öğrencilere Yazma Konusunda Destek Olma * Yazma Süreci
13- * Konu Türleri * Yazılı Metinlere Dönüt Verme
14- Yabancı Dilde Okuma ve Yazmanın Öğretilmesi Konularının Tekrarı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler yabancı dilde dinleme, konuşma, okuma, yazma becerilerinin öğretimine yönelik bilgi ve yaklaşımları değerlendirebilir, analiz ve sentez edebilir.
2- Öğrenciler yabancı dilde dinleme, konuşma, okuma, yazma becerilerinin öğretimine yönelik bilgi ve yaklaşımları uygulayabilir.
3- Öğrenciler mesleki yaşamlarına yön verecek bakış açılarını genişletebilir.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 10 4 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     140
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 45
Ödev 10 5
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Nation, I.S.P. & Newton, J. (2009). Teaching ESL/EFL listening and speaking. Routledge. Nation, I.S.P (2009). Teaching ESL/EFL reading and writing. Routledge.
Yardımcı Kaynaklar E. Uso´-Juan & A.Martı´nez-Flor (Ed.s). (2006) Current trends in the development and teaching of the four language skills. Broughton, G., Brumfit, C., Pincas, A., & Wilde, R. D. Teaching English as a foreign language (2nd ed). Routledge. Richards, J. C., & Schmidt, R. (2010). Longman dictionary of language teaching and applied linguistics (4th edition). Pearson Education.

Ders ile ilgili dosyalar