Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DİL BECERİLERİ ÖĞRETİMİ |
Üçüncü düzey |
ELAN455 |
|
7 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HURİYE MANNASOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amaçları öğrencilerin:
* yabancı dilde dinleme, konuşma, okuma, yazma becerilerinin öğretimine yönelik bilgi ve yaklaşımları değerlendirebilmesi, analiz ve sentez edebilmesi, uygulayabilmesi,
* mesleki yaşamlarına yön verecek bakış açılarını genişletebilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders yabancı dilde dinleme, konuşma, okuma, yazma becerilerinin öğretimine dair bilgi ve yaklaşımların grup tartışmaları ve yansıtıcı yazı etkinlikleri ile ele alınmasını kapsar.
|
1- |
Yabancı Dil Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
|
2- |
* Dinleme ve Konuşma Dersinin Bölümleri ve Amaçları
* Yabancı Dilde Dinleme ve Konuşmaya Başlamak
|
3- |
* Dinleme
* Dikte ve Benzeri Etkinliklerle Dil Odaklı Öğrenme
|
4- |
* Telaffuz
* Görev Odaklı Etkileşim Yoluyla Öğrenme
|
5- |
* İtilmiş Çıktı Yoluyla Öğrenme
* Dil Odaklı Öğrenme: Kasıtlı Öğretim
|
6- |
* Akıcılığın Geliştirilmesi
* Gelişimin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi
|
7- |
Yabancı Dilde Dinleme ve Konuşmanın Öğretilmesi Konularının Tekrarı
|
8- |
Vize Haftası
|
9- |
* Yabancı Dilde Okumayı Öğrenme
* Sözcükleri Tanıma ve Yazılışlarını Öğrenme
|
10- |
* Yoğun Okuma
* Kapsamlı Okuma
|
11- |
* Hızlı Okuma
* Okumanın Değerlendirilmesi
|
12- |
* Öğrencilere Yazma Konusunda Destek Olma
* Yazma Süreci
|
13- |
* Konu Türleri
* Yazılı Metinlere Dönüt Verme
|
14- |
Yabancı Dilde Okuma ve Yazmanın Öğretilmesi Konularının Tekrarı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler yabancı dilde dinleme, konuşma, okuma, yazma becerilerinin öğretimine yönelik bilgi ve yaklaşımları değerlendirebilir, analiz ve sentez edebilir.
|
2- |
Öğrenciler yabancı dilde dinleme, konuşma, okuma, yazma becerilerinin öğretimine yönelik bilgi ve yaklaşımları uygulayabilir.
|
3- |
Öğrenciler mesleki yaşamlarına yön verecek bakış açılarını genişletebilir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
4
|
40
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
140
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
1
|
45
|
Ödev
|
10
|
5
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Nation, I.S.P. & Newton, J. (2009). Teaching ESL/EFL listening and speaking. Routledge.
Nation, I.S.P (2009). Teaching ESL/EFL reading and writing. Routledge.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
E. Uso´-Juan & A.Martı´nez-Flor (Ed.s). (2006) Current trends in the development and teaching of the four language skills.
Broughton, G., Brumfit, C., Pincas, A., & Wilde, R. D. Teaching English as a foreign language (2nd ed). Routledge.
Richards, J. C., & Schmidt, R. (2010). Longman dictionary of language teaching and applied linguistics (4th edition). Pearson Education.
|
|