Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > ENGELLİLERDE SPOR VE REKREASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENGELLİLERDE SPOR VE REKREASYON Birinci düzey REK311 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMİRE ÖZKATAR KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KARAKUŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Engelli bireylerin sağlık, sosyal, kültürel ve sportif özelliklerini geliştirmek için bireysel ve takım sporlarının öğretim yöntemlerinin kavratmak
Dersin tanımı İşitme, görme, zihinsel ve ortopedik engelli bireylerin sportif etrkinliklerle fiziksel, zihinsel, toplumsal ve kültürel gelişimlerini sağlamak

Dersin içeriği
1- Engellik, Engelliliğin nedenleri ve önlenmesi
2- Zihinsel engelli çocuklar ve eğitimleri
3- Görme engelli çocuklar ve eğitimleri
4- Görme engelli bireylerin özellikleri ve yapabilecekleri spor branşları
5- İşitme engelli çocukler ve eğitimleri
6- İşitme engelli bireylerin özellikleri ve yapabilecekleri spor branşları
7- Fiziksel engelli çocuklar ve eğitimleri
8- Fiziksel engelli bireylerin özellikleri ve yapabilecekleri spor branşları
9- Duygusal bozukluğu ve öğrenme güçlüğü olan çocuklar + Ara Sınav
10- Duygusal bozukluğu olan engelli bireylerin özellikleri ve yapabilecekleri spor branşları
11- Engelli çocuklar için beden eğitiminin hedefleri
12- Engelli çocuklar için beden eğitiminin hedefleri
13- Beden eğitimi dersinde engelli çocukların değerlendirilmesi ve bireysel beden eğitimi programları
14- Beden eğitimi dersinde engelli çocukların değerlendirilmesi ve bireysel beden eğitimi programları
15- Yarıyıl Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının engelliler hakkında temel kavramları öğrenme
2- İşitme engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikler hakkında bilgi sahibi olma
3- Görme engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikler hakkında bilgi sahibi olma
4- Zihinsel engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikler hakkında bilgi sahibi olma
5- Ortopedik engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikler hakkında bilgi sahibi olma
6- Diğer engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikler hakkında bilgi sahibi olma
7- Paralimpik oyunlar hakkında bilgi sahibi olma
8- Engellilere sportif etkinliklerde dikkat edilecek özellikleri kavrama
9- Omurga deformasyonları hakkında bilgi sahibi olma
10- Omurga deformasyonlarında yaptırılacak fizik tedavi şekillerini kavrama

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Özer,S.D.:Engelliler için beden eğitimi ve spor Kalyon,T.A.: Özürlülerde spor
Yardımcı Kaynaklar Gür.A.: Özürlülerin Sosyal Yaşama Uyum Süreçlerinde Sportif Etkinliklerin Rolü

Ders ile ilgili dosyalar