Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hij ve Tek. (k.k.ort.y.l.) > GIDA MUHAFAZASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA MUHAFAZASI İkinci düzey KVBH 521 Seçmeli 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYLİN KASIMOĞLU DOĞRU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. YELİZ YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste, öğrencinin lisans eğitimi boyunca genel hatlarıyla görmüş olduğu farklı gıda muhafaza yöntemlerinin öğretilmesi ve uygulanan son tekniklere ait bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda öğrencilerin nitelikli bilgilerle donatılarak, bu bilgileri sektörde uygulamaları hedeflenmiştir.
Dersin tanımı Bu ders, gıda muhafazasının önemi ve gıdaların uygun şekilde uzun süre saklanabilmesi için gerekli olan şartların sağlanması gibi teknik konuları ele alır.

Dersin içeriği
1- Gıdaların depolanması
2- Gıdaların depolanması
3- Gıdaların depolanması
4- Depolar ve depolama yöntemleri
5- Depolar ve depolama yöntemleri
6- Depolamada etkili olan faktörler
7- Depolamada etkili olan faktörler
8- Raf ömrünün belirlenmesi, depolama hesapları
9- Gıda Muhafaza Yöntemleri
10- Gıda Muhafaza Yöntemleri
11- Gıda Muhafaza Yöntemleri
12- Konserve teknolojisi
13- Gıda muhafazasını etkileyen faktörler
14- Gıda muhafazasını etkileyen faktörler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gıda muhafaza yöntemleri ve prensipleri
2- Gıdalarda raf ömrü ve son kullanma tarihi tayini
3- Gıdaların depolama koşullarının optimizasyonu
4- Muhafazayı etkileyen faktörler
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 1 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnternet Erişimi
Yardımcı Kaynaklar Roberts, C. A., The Food Safety Information Handbook. 2001

Ders ile ilgili dosyalar