Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İŞ HAYATI İÇİN YABANCI DİL |
Birinci düzey |
GM 412 |
Zorunlu |
8 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ingilizce I ve Ingilizce II
|
Eğitimin dili
|
Ingilizce
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA DURSUN ÇAPAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM ÜYESİ OYA SİPAHİOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Gıda mühendisliği kavram ve terminolojisini yerleştirmek
|
Dersin tanımı
|
Günümüzde İngilizce sadece akademik bilgiye erişimde değil, mezun olan öğrencilerimizin iş hayatında ihtiyaç duyacağı bir araçtır. Bu ders öğrencilere gıda mühendisliği terminolojisini ve kavramlarının İngilizce karşılıklarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Bunu yaparken öğrencinin öğrencilerin İngilizce okuma, anlama, konuşma ve yazma gibi yeteneklerini pratik yapmaları da sağlanmaktadır.
|
1- |
Introduction to the course and writing a CV in English
|
2- |
Food categories and composition
|
3- |
Food carbohydrates,
Food lipids
|
4- |
Food proteins,
Food color chemistry
|
5- |
Food flavor chemistry,
Food texture
|
6- |
Food additives,
Food processing (animal foods)
|
7- |
Food preservation,
Dairy and egg processing
|
8- |
Midterm exam
|
9- |
Meat processing,
Fat and oil processing
|
10- |
Sugar processing, beverages,
Cereal processing
|
11- |
Fruit and vegetable processing,
Chocolate processing
|
12- |
Factors affecting growth of microorganisms,
Foodborne microorganisms and illness
|
13- |
Food spoilage,
Microbial fermentation,
Types of biological hazards
|
14- |
Preventing foodborne disease,
HACCP
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler gıda mühendisliği İngilizce terminolojisi hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
|
2- |
Gıda mühendisliği kavramlarını İngilizce tanımlayabilecektir.
|
3- |
İngilizce mesleki metinleri okuyabilecek, anlayabilecek ve özetleyebileceklerdir.
|
4- |
İngilizce CV hazırlayabileceklerdir.
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
|
|
2- |
Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
3- |
Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
|
|
4- |
Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
|
|
5- |
Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
|
|
6- |
Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
|
|
8- |
Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
|
|
9- |
Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
|
|
11- |
İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
|
|
12- |
Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
|
|
13- |
Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
8
|
2
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
3
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
58
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|