Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > COMPETITION AND ETHICS I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
COMPETITION AND ETHICS I Birinci düzey A-SRV201 Seçmeli 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ALPER BURAK ERGİNER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı İbrahim Akyüz
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze, okuma, yazma ve tartışma.
Dersin amacı Öğrencilerin İngilizce dilinde yazılı ve sözlü metinleri genel olarak okuyup anlamaları, metin içerisinde karşılaşacakları akademik sözcük ve kavramları aşina oldukları güncel konularla ilgili makaleler düzeyinde çözümlemelerini sağlamak.
Dersin tanımı Bilginin hızla yayılıp çoğaldığı, bilgiye erişimin yabancı dil bilgisi oranında belirleyici olduğu çağda uluslarası alanda yaygın olarak kullanılan dilin İngilizce olması, İngilizce dilinde görsel ve işitsel yayının hızla arttığı bir zaman diliminde ileri düzeyde İngilizce diline olan gereksinimi zorunlu kılmıştır. Küresel farkındalığın önkoşulu olan bilgiye erişimin yanı sıra hızla artan bilgi miktarı, doğru bilgiye erişimi zorlaştırmıştır. Oluşan bilgi kirliliği, eleştirel ve çözümleyici okuma ve dinleme yeteneğini zorunluluk haline getirmiştir. İleri İngilizce dersi bu alanda oluşacak gereksinime yanıt vermektedir.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Ünite 1: Markalar (Uluslararası ticaret ve taşeronluk)
3- Ünite 2: yolculuk ve seyahat (Uluslararası yolculuk ve
4- Ünite 3: organizasyonlar (çalışma ortamları)
5- Ünite 4: değişim (Şirket yapılarında değişim yolları)
6- Ünite 5: para (finansal raporların okunması)
7- Ünite 6: reklamcılık (başarılı ve başarısız reklamcılık örnekleri)
8- Ünite 7:kültürler (Kültürler arası ticaret)
9- vize
10- vize
11- Ünite 8: tekrar
12- Ünite 9: istihdam (iş başvurusu)
13- Ünite 10: ticaret (adil ticaret)
14- Ünite 11: kalite (eski-yeni tarz kalite anlayışı)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İngilizce verilen derslerde dersi anlama ve katılım.
2- Branşı ile ilgili uluslarası ve akademik ortamda kaynaklara erişim sağlayacak bilginin edinilmesi.
3- Akademik ortamın gerektirdiği konuşma ve yazışmalarda etkin olabilmek.
4- Güncel olaylara ilişkin makale ve konuşmaların izlenmesi.
5- Yabancı basında gündemi izleme.
6- Yurtdışına seyahatta kolalıkların elde edilmesi.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 42 1 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 42 2 84
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Market Leader (David Cotton, David Falvey, Simon Kent)
Yardımcı Kaynaklar dictionary

Ders ile ilgili dosyalar