Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi > ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Birinci düzey F-SRV103 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN İBRAHİM BOZBIYIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -----
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Üniversite gençliğine Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak.
Dersin tanımı Milli Mücadele, Atatürkçü Düşünce, Atatürk’ün ölümünden 1980’li yıllara kadar olan yakın tarihin anlatılması

Dersin içeriği
1- Tanışma, Dersin amacı, kavramlar
2- Osmanlı Devleti’nde Siyasal ve Toplumsal Yapı (Yönetenler “Askerîler”-Yönetilenler “Reaya”); Klasik Osmanlı Düzeninde Değişim ve Gerileme; Fransız Devrimi ve Osmanlı Devleti’ne Etkisi XIX. Yüzyıl Osmanlı Modernleşmesi (III. Selim Dönemi 1789 -1807- II. Mahmut Dönemi 1808-1839); Tanzimat Dönemi; I. Meşrutiyet Dönemi
3- ittihad-ı Osmanî Cemiyeti’nden İttihat ve Terakki’ye (İttihad-ı Osmanî Cemiyeti ve Jön Türkler- II. Meşrutiyet’in İlan Edilmesi); II. Meşrutiyet Dönemi; 31 Mart Olayı
4- Reformlar ve Siyasal Yaşam (II. Meşrutiyet Dönemi Düşünce Akımları); Trablusgarp Savaşı; Balkan Savaşları
5- Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti; Birinci Dünya Savaşı’nın Nedenleri ve Savaşın Başlaması;
6- Osmanlı Devleti Açısından Birinci Dünya Savaşı; Birinci Dünya Savaşı’nın Sonuçları
7- Osmanlıda Ermeni Meselesi(Birinci Dünya savaşı sonuna kadar)
8- ARA SINAV
9- Mondros Mütarekesi 30 Ekim 1918 ( Mütarekenin İmzalanması- Mütareke’nin Başlıca Hükümleri); Mondros Mütarekesi’nin Uygulanması ve İşgaller Mütareke Döneminde Siyasal Gelişmeler Ve Osmanlı Hükümetleri (Mütareke Sonrası Siyasal Olaylar-Mütareke’den İzmir’in İşgali’ne İstanbul Hükümetleri- Mütareke Döneminde Basın) Paris Barış Konferansı 18 Ocak 1919 ( Konferansa Genel Bir Bakış-Konferans’ta Türk Toprakları İle İlgili Olarak Alınan Kararlar); İzmir’in İşgali 15 Mayıs 1919; Mütareke Ortamında Cemiyetler (Kuvayı Milliye-Ulusal Cemiyetler-Ulusal Varlığa Düşman Cemiyetler)
10- Mütareke Döneminde Mustafa Kemal Paşa (Mustafa Kemal Paşa’nın Anadolu’ya Geçmesi-Mustafa Kemal Paşa’nın IX. Ordu Müfettişliği’ne Atanması-Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a Ayak Basması 19 Mayıs 1919)
11- Genelgeler ve Kongreler Dönemi (Havza Genelgesi-Amasya Genelgesi-Erzurum Kongresi- Sivas Kongresi-Diğer Kongreler); Heyet-i Temsiliye ve İstanbul Hükümetleri; Amasya Görüşmesi; Mustafa Kemal Paşa ve Heyet-i Temsiliye’nin Ankara’ya Gelmesi
12- Birinci TBMM’nin Açılması 23 Nisan 1920 (TBMM’nin Yapısı ve İşleyişi-TBMM’ye Karşı Tepkiler); Meclis’in Açılması Öncesindeki Durum; TBMM’nin Açılmasından Sonra Çıkan Ayaklanmalar; TBMM’nin Almış Olduğu Tedbirler); Sevr Barış Antlaşması (Sevr Antlaşması’nın İmzalanma Süreci-Sevr Antlaşması’nın Önemli Koşulları ve Önemi-.TBMM’nin Sevr Antlaşması’na Karşı Tepkisi)
13- Düzenli Ordunun Kurulması; Doğu Cephesi,Güney Cephesi ( Adana – Antep- Maraş- Urfa Cephesi) Batı Cephesi (I. İnönü Muharebesi Londra Konferansı 21 Şubat - 12 Mart 1921-İstiklal Marşı’nın Kabulü 12 Mart 1921-Sovyetlerle İlişkiler ve Moskova Antlaşması 16 Mart 1921-II. İnönü Muharebesi 31 Mart -1 Nisan 1921.
14- Kütahya ve Eskişehir Savaşları Sakarya Meydan Savaşı, Büyük Taarruz ve Sonuçları, Mudanya Mütarekesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecini anlatabilecek.
2- Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecindeki olayları, savaşları anlatabilecek.
3- Mondros Mütarekesi ve bu süreçte yaşananları anlatabilecek
4- Mustafa Kemal Atatürk'ün yeni Türk devleti kurma fikrinin doğuşunu ve gelişimini anlatabilecek
5- TBMM'nin ortaya çıkışı ve özelliklerini anlatabilecek
6- TBMM'nin yaptıklarını, karşılaştığı siyasi ve askeri olayları anlatabilecek
7- Kurtuluş Savaşı'nın hangi şartlarda kazanıldığını ortaya koyabilecek
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2- Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3- Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4- Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5- Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6- Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7- Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8- Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9- Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10- Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11- Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12- Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13- Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14- Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 2 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar