Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PAZARLAMA ETİĞİ |
İkinci düzey |
PAZ 609 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. LEYLA LEBLEBİCİ KOÇER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. LEYLA LEBLEBİCİ KOÇER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftalık ders planında belirtilen konular, projeksiyonda hazırlanan ders sunumları yoluyla anlatılacaktır. Ayrıca,öğrencilerin derse katılımını sağlamak için sınıf içi tartışmalar, yapılacaktır. Konuya ilişkin uygulamadan örnekler verilecektir.
|
Dersin amacı
|
Pazarlamada etik ve etik olamayan uygulamaların ilgili taraflara etkileri vurgulanarak, farkındalık oluşturmak temel amaçtır. Gerek tüketici gerekse uygulamacı olarak pazarlamada etik kuralların takip edilmesini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrenciler, pazarlama pratiğini planlama ve uygulama ve etik süreçler, sistemler ve stratejiler yoluyla değer yaratma süreciyle ilgili etik kavramları, davranışları, uygulamaları ve zorlukları inceleyeceklerdir. Konular arasında etik tanıtım ve fiyatlandırma stratejileri, pazarlama araştırması ve pazarlama uygulaması yer alır.
|
1- |
Etik Kavramı ve Pazarlama Etiğinin Kapsamı
|
2- |
Ürünlerle İlgili Uygulama ve Karar Süreçlerinde Etik I
|
3- |
Ürünlerle İlgili Uygulama ve Karar Süreçlerinde Etik II
|
4- |
İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve Etik İlişkisi
|
5- |
Fiyatlandırmada Etik
|
6- |
Tedarik Zincirinde (Dağıtım Kararlarında) Etik
|
7- |
Tutundurmada Etik (Reklam)
|
8- |
Tutundurmada Etik (Kişisel satış ve Satış Tutundurma)
|
9- |
Pazar Yönlü Halkla İlişkiler ve Etik
|
10- |
Pazarlama Araştırmalarında Etik
|
11- |
Elektronik Ticarette Etik
|
12- |
Etik Dışı Tüketici Davranışları
|
13- |
Sürdürülebilir Pazarlama ve Etik
|
14- |
Sosyal Medya Pazarlaması ve Etik
|
15- |
İleri Teknoloji Ürünlerin Pazarlamasında Etik
|
16- |
Final Sınavları
|
17- |
Final Sınavları
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Pazarlama çevresindeki etik kuralları öğrenmek
|
2- |
Profesyonel etik kurallarını öğrenmek
|
3- |
Karmaşık pazarlama konularındaki etik problemlere çözüm bulmak
|
4- |
4P''''deki etik kuralları analiz etmek
|
5- |
Etik kodlar hakkkında bilgi sahibi olmak
|
6- |
Araştırma yapma ve yorumlama yeteneği edinmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Canan Ay, Burak Kartal ve Sinan Nardalı, Pazarlamada Etik Yaklaşımlar, Detay Yayıncılık, Ankara, 2010.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|