Ön koşul dersleri
|
Ön koşul yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HALİL HAKAN AÇIKEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET FATİH KAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yardımcı öğretim elemanı bulunmamaktadır.
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze öğretim
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere teknik resim hazırlama yeteneği kazandırmak, varolan teknik resimleri okuyabilme yeteneği kazandırmak ve bir CAD yazılımını kullanmayı öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Teknik Resim Araç ve Gereçleri, teknik resimde standartlar, kâğıtlar, katlama şekilleri. Çizgiler, yazılar, çizim Tekniği, ölçülendirme ve kuralları, geometrik çizimler, teğetler, yaylar, Görünüş çıkarma, perspektif resimler, kesitler. Bilgisayar destekli çizime giriş. Autocad programı, Autocad’de 2 boyutlu çizim.
|
1- |
Teknik Resmin tanımı ve standartlar
|
2- |
Çizgi türleri ve kullanım alanları, Standart kağıt ölçüleri
|
3- |
Bilgisayar Destekli Teknik Resmin(BDTR) amacı ve önemi, BDTR'nin geleneksel çizim tekniklerine göre üstünlükleri
|
4- |
Çizim için gerekli donanımlar,BDTR yazılımının tanıtılması
|
5- |
AutoCAD'e giriş
|
6- |
Komutların çalıştırılması
|
7- |
Çizim Komutları (trim, chamfer, array copy, extend, vs.)
|
8- |
Ölçülendirme(Dimensions) Komutları
|
9- |
Katman(Layer) ayarları
|
10- |
İzometrik çizimler
|
11- |
Kesit görünüşler, tarama çeşitleri
|
12- |
Kesit görünüş çeşitleri, Tam kesit, Yarım kesit, Bölgesel kesit, Döndürülmüş kesit 1
|
13- |
Kesit görünüş çeşitleri, Tam kesit, Yarım kesit, Bölgesel kesit, Döndürülmüş kesit 2
|
14- |
Uygulama örnekleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Makine parçalarının teknik resimlerini hazırlayabilme yeteneği kazanmak.
|
2- |
Tasarlanan nesneleri görsel olarak sunabilme yeteneği kazanmak.
|
3- |
Makine elemanlarının çizimi yeteneğini kazanmak.
|
4- |
Makine tasarımı mantığını kazanmak.
|
5- |
AutoCAD programının iki boyutlu komutlarının kullanımını öğrenme
|
6- |
Teknik resmin temel kavramlarını öğrenme
|
7- |
Perspektifi verilen bir parçanın görünüşlerini çıkartılmasını, görünüşleri verilen bir parçanın perspektiflerinin çıkartılmasını öğrenme
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
|
|
2- |
Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
|
|
3- |
Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
|
|
4- |
- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
5- |
Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
|
|
7- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
8- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
9- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
10- |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
|
11- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
12- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
13- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
14- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
15- |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
|
|
16- |
Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
|
|
17- |
Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
3
|
48
|
Ödevler
|
3
|
2
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
5
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
4
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
3
|
4
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
126
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
16
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Benli, H.,"AutoCAD Çizim ve Uygulamaları",NOBEL Akademik Yayıncılık,Eylül, 2013
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Alışverişci, M., ”Teknik Resim I”, 1997.
Şen, Z. and Özçilingir, N., “Temek Teknik Resim”, 2002.
|
|