Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > LİTERATÜR ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİTERATÜR ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ Birinci düzey VFT 648 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MURAT KANBUR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Literatür araştırma ve yazma tekniklerinin öğretilmesi
Dersin tanımı Literatür araştırma ve yazma teknikleri

Dersin içeriği
1- Bilim ve temel kavramlar, bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, araştırma çeşitlerine genel bakış
2- Bilimsel araştırmaya genel bakış, araştırma etiği, bilimsel ahlak, izinler ve kuramların önemi, araştırma yöntemleri
3- Veri çeşitleri ve veri toplama yöntemleri, kaynak taramasına genel giriş
4- Kaynak taraması ve çeşitleri, anahtar kelime saptanması, ön kaynak taraması, detaylı kaynak taraması, literatür tarama sistemleri
5- Uzmanlar, kütüphane ve kitaplıklarda tarama yöntemleri, tez ve konferans notları incelemeleri
6- Önceki araştırma taramalarının incelenmesi, dikkat edilmesi gereken noktalar
7- Önceki araştırma taramalarının incelenmesi, dikkat edilmesi gereken noktalar
8- Ara Sınav
9- Elektronik ortamda literatür tarama yöntemleri, Veteriner Farmakoloji - Toksikloji ile ilgili arama motorları, süreli yayınları takip etme, sanal kütüphanelerde araştırma
10- Sağlık/Veteriner Farmakoloji - Toksikoloji alanı ile ilgili güncel internet siteleri, online hizmet veren index ve veri tabanlarının genel kullanımları
11- Sağlık/Veteriner Farmakoloji - Toksikoloji alanı ile ilgili güncel internet siteleri, online hizmet veren index ve veri tabanlarının genel kullanımları
12- Raporlama yöntemlerine genel bakış, araştırma raporunun yazılmasında temel kurallar, araştırma raporunun yazılması
13- Raporlama yöntemlerine genel bakış, araştırma raporunun yazılmasında temel kurallar, araştırma raporunun yazılması
14- Örnek vaka sunumu, Örnek bir araştırmanın tüm kademelerini sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Meslektaşlarına ve öğretim üyelerine farmakoloji ile ilgili bilimsel bir araştırma makalesini sunabilir
2- Sunulan bir makaleyi analitik gözle belli ölçüde değerlendirebilir, tartışabilir, yorumlayabilir
3- Danışmanının gözetiminde bir seminer hazırlayabilir ve sunabilir
4- Sunulan bir seminer hakkında yorum geliştirebilir
5- Bilimsel sunuma dayalı yeni araştırma sorusu ve hipotez üretimi sürecini takip edebilir
6- Meslektaşlarına ve öğretim üyelerine farmakoloji ile ilgili bilimsel bir araştırma makalesini sunabilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bilimsel Araştırma Yöntemi, Karasar N,2005. Bilimsel Araştırma, Üstdal M, Gülbahar K, 1997.
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Büyüköztürk Ş, Çakmak EK, Akgün ÖE, Karadeniz Ş, Demirel F, 2008.

Ders ile ilgili dosyalar