Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İngiliz Dili ve Edebiyati (yüksek Lisans > TEZ ÇALIŞMASI 5
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 5 İkinci düzey FDB 815 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ KUŞAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Kenan HAS
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Seminer, Anlatım
Dersin amacı Üst seviyede bilimsel araştırma verilerine öğrencinin erişiminin sağlanması. Çalışma konusuyla ilgili dünya genelinde literatür taramasının yapılmasının sağlanması. Bunları deskriptif bir metot kullanarak belirlenen plana uygulanmasının sağlanması.
Dersin tanımı Tezle ilgili toplanacak materyallerin tespit ve değerlendirilmesini sağlayarak planlanan çerçevede verilerin değerlendirilmesini sağlar.

Dersin içeriği
1- Tez konusuyla ilgili olabilecek ulusal tez, makale, kitap vb.literatür taraması yapmak
2- Tez konusuyla ilgili olabilecek uluslararası tez, makale, kitap vb.literatür taraması yapmak
3- Tez konusuyla ilgili başta Journal Store olmak üzere bilimsel arama motorlarından makale temin etmek
4- Elde edilen konu, madde başlıklarını değerlendirmek
5- Tez konusuyla ilgili özel bir terminoloji oluşturmak
6- Üzerinde çalışılan literatür ekseninde daha önceden tartışılan soruları araştırmak
7- Üzerinde çalışılan literatür ekseninde daha önceden tartışılan soruları değerlendirmek
8- Üzerinde çalışılan literatür ekseninde daha önceden tartışılan sorulara yeni ve orijinal bakış açıları geliştirmek
9- Tez çalışmasında temel olabilecek soru ve sorunların belirlenmesi
10- Tez çalışmasında temel olabilecek önerilerinbelirlenmesi
11- Çalışmada takip edilecek metodolojinin konuya uyarlanması
12- Dönemin gözden geçirilmesi
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çalışma alanında önceki dönem literatürü araştırmış olur
2- Çalışmada hangi soru ve önermeleri kullanacağına karar verir
3- Çalışmada takip edebileceği metodolojiye vakıf olur
4- Çalışmada kendi geliştirebileceği yeni yöntem ve teknikler üzerinde araştırma yapabilir
5- Çalışmanın orijinalliğini sağlamanın önemini anlamış olur.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 17 37 629
Toplam iş yükü     629
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tez konusuyla ilgili ulusal ve uluslararası çalışmalar
Yardımcı Kaynaklar Tez konusuyla ilgili ulusal ve uluslararası çalışmalar

Ders ile ilgili dosyalar