Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Bu ders, bir disiplin olarak Siyaset Bilimi’nin sınırlarını tanıtmayı, Antik Hint tarihi özelinde ilişkisini anlatmayı hedeflemektedir.
|
Dersin tanımı
|
Derste, politika, güç, iktidar ve otorite kavramlarının tanıtılması ve bu kavramların tarih disipliniyle ilişkilerinin açıklanması amaçlanmaktadır. Bu ders, Hint edebiyatında devlet ve siyaset üzerine yazılmış eserler üzerinden tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısıyla değerlendirebilecekleri ve toplum-siyaset ilişkilerini yorumlayarak analiz edebilecekleri temel kavramsal birikimi kazandırmayı hedeflemektedir.
|
1- |
• Tanışma ve Ders İzlencesinin Paylaşımı
|
2- |
• Dersle alakalı terminolojinin tanımı
(Siyaset, toplumsal sınıflar, iktidar, egemenlik, devlet, hegemonya, vatandaşlık, demokrasi, laiklik, kültür, kimlik, anayasa, siyasal katılma, siyasal partiler, baskı grubu, küreselleşme vd.)
• Haftanın okuması:
Özkaya, Ö. "DEVLET OLGUSU ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME". Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi 0 (2020): 317-352
|
3- |
• Dersle alakalı siyasal ideolojilerin tanımı
(İdeloji, liberalizm, muhafazakarlık, Marksizm, anarşizm, sosyal demokrasi, feminizm, milliyetçilik, faşizm, yeni sağ, İslamcılık, çevrecilik vd.)
• Haftanın okuması:
Karataş, Adnan. (2018). Devlet Kuramları Üzerine Bir Değerlendirme. SOCIAL SCIENCE DEVELOPMENT JOURNAL. 3. 631-643. 10.31567/ssd.131.
|
4- |
• Disiplinler arası bir yaklaşım üzerinden devlet, siyaset ve tarih anlayışı
• Haftanın okuması:
Aytekin, E. A. (2015) “Siyaset Bilimi ve Tarih” içinde; Atılgan, G., Aytekin E. A. (2015). Siyaset Bilimi, Yordam Kitap, ss. 477-486.
|
5- |
• Hindistan’ı fiziki ve toplumsal olarak tanımak
• Haftanın okuması:
Stein, B. (2015) Hindistan Tarihi. İnkılap Kitapevi, sf: 7-38.
|
6- |
• Antik Hint tarihini tanımak
• Haftanın okuması:
Stein, B. (2015) Hindistan Tarihi. İnkılap Kitapevi, sf: 40-107.
|
7- |
• Devlet ve siyaset üzerine kavram ve kuramların Hint tarihindeki karşılıkları üzerine değerlendirme ve vize ödev konusu belirleme
|
8- |
• VİZE HAFTASI
|
9- |
• Dersle alakalı birincil kaynakları (Antik Hint Metinlerini) tanımak
• Haftanın okuması:
Ovalı, T. (2019). BİR MEDENİYET TASAVVURU OLARAK KURUCU HİNT METİNLERİ. Medeniyet Araştırmaları Dergisi, 4 (2) , 115-134 .
|
10- |
• Antik Hint Metinlerinde devlet ve siyaset yapısını anlamak
• Haftanın okuması:
Arslan, M. (1987) Eski Hind Siyaset ve Felsefesine Genel Bir Bakış, Felsefe Arkivi, 125-141.
|
11- |
• Antik Hint Metinlerinde devlet ve siyaset yapısını anlamak
• Haftanın okuması:
Küçükler, A. (2011) Antik Hint’te Devlet Yönetimi ve Siyaset Bilimi Üzerine Bir Başyapıt: Arthaşastra. ADES I Bildiriler Kitabı. 185-198.
|
12- |
• Antik Hint Metinlerinde devlet ve siyaset yapısını anlamak
• Haftanın okuması:
Büyükbahçeci, E. (2016). HİNT''TE KAST SİSTEMİNİN İLK İZLERİ VE HİNT EDEBİYATINDAKİ YERİ. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 56 (2), 238-255.
|
13- |
ÖĞRENCİ SUNUMLARI
|
14- |
ÖĞRENCİ SUNUMLARI
|
15- |
FİNAL HAFTASI
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
• Siyaset bilimi ve tarih alanlarında temel terminoloji, kavram ve kuram bilgisi kazanır;
|
2- |
• Antik Hint tarihi hakkında bilgi edinir;
|
3- |
• Antik Hint’teki siyasi ve devlet yapısı üzerine yazılmış klasik metinleri tanır;
|
4- |
• Ders içeriğine yönelik literatür tarama, araştırma yapma ve raporlama yeterliliği edinir;
|
5- |
• Bireysel ve grup çalışması yapma, akademik yazım ve sunum becerileri gelişir.
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
3
|
45
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
4
|
60
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
---Özkaya, Ö. "DEVLET OLGUSU ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME". Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi 0 (2020): 317-352
---Karataş, Adnan. (2018). Devlet Kuramları Üzerine Bir Değerlendirme. SOCIAL SCIENCE DEVELOPMENT JOURNAL. 3. 631-643. 10.31567/ssd.131.
---Aytekin, E. A. (2015) “Siyaset Bilimi ve Tarih” içinde; Atılgan, G., Aytekin E. A. (2015). Siyaset Bilimi, Yordam Kitap, ss. 477-486.
---Stein, B. (2015) Hindistan Tarihi. İnkılap Kitapevi, sf: 7-170.
---Ovalı, T. (2019). BİR MEDENİYET TASAVVURU OLARAK KURUCU HİNT METİNLERİ. Medeniyet Araştırmaları Dergisi, 4 (2) , 115-134 .
---Arslan, M. (1987) Eski Hind Siyaset ve Felsefesine Genel Bir Bakış, Felsefe Arkivi, 125-141.
---Küçükler, A. (2011) Antik Hint’te Devlet Yönetimi ve Siyaset Bilimi Üzerine Bir Başyapıt: Arthaşastra. ADES I Bildiriler Kitabı. 185-198.
---Büyükbahçeci, E. (2016). HİNT''TE KAST SİSTEMİNİN İLK İZLERİ VE HİNT EDEBİYATINDAKİ YERİ. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 56 (2), 238-255.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|