Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (doktora) > THESIS STUDIES 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
THESIS STUDIES 1 Üçüncü düzey PHYS800 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yüksek lisans için gerekli olan bütün dersleri almış olmalı.
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA GENÇASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yok
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bilimsel çalışma yapmayı ve tez hazırlamayı öğretmek.
Dersin tanımı Bilimsel çalışma nasıl yapılır öğretmek.

Dersin içeriği
1- Bilimsel hazırlığa başlangıç.
2- Konu seçimi.
3- Literatür taraması.
4- Teorik çalışmalar.
5- Deneysel çalışmalar.
6- Gerekli malzeme temini.
7- Bilimsel sonuçları elde etme.
8- Bilimsel sonuçları gerekli yöntemlerle sunma.
9- Makale yazmaya hazırlık.
10- Makale yazımı için gerekli kuralların belirlenmesi.
11- Makalenin değerlendirme süreci.
12- Tez yazma kuralları.
13- Tez Savunma hazırlığı.
14- Tez savunması.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel hazırlık nasıl yapılır öğrenmeli.
2- Literatür taraması yapabilmeli.
3- Elde edilen literatürleri okuyup anlayabilmeli.
4- Gerekli değerlendirmeyi yapıp kendi çalışma konusunu belirleyebilmeli.
5- Makale yazımını ve değerlendirme sürecini hocasının yardımı ile yapabilmeli.
6- Tez yazımını ve değerlendirme sürecini hocasının yardımı ile yapabilmeli.
7- Gerekli teorik donanıma sahip olmalı.
8- Programlama vs... konularda yeteri bilgi sahibi olmalı.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 24 288
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 10 50
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 12 23 276
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 50
Kısa sınav 2 20
Ödev 3 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı YOK
Yardımcı Kaynaklar YOK

Ders ile ilgili dosyalar