Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (yükseklisans) > ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER İkinci düzey BİS 526 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. GÖZDE ERTÜRK ZARARSIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Ders haftada 3 saat teorik olarak yürütülür.
Dersin amacı Çok değişkenli istatistiksel yöntemler dersini alan öğrencilerin sağlık alanında karşılaşılan çok değişkenli veri yapılarını öğrenmeleri, bu verilerin çok değişkenli varsayımlarını inceleyebilmeleri, veri manipülasyonu yapabilmeleri ve çok değişkenli istatistiksel yöntemlerin teorisini anlayarak probleme özgü çözüm yöntemi geliştirebilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Çok değişkenli analizde veri matrisi ve tanımlayıcı istatistikler
2- Çok değişkenli aşırı değerlerin incelenmesi
3- Standartlaştırma ve çok değişkenli normal dağılım ve normalliğin incelenmesi.
4- Standartlaştırma ve çok değişkenli normal dağılım ve normalliğin incelenmesi.
5- Çok değişkenli hipotez testleri,
6- Faktör analizi
7- Uyum analizi
8- Kümeleme analizi
9- Ayırma analizi
10- Path analizi
11- Çok boyutlu ölçekleme
12- Kanonik korelasyon
13- Proje
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4- Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5- Bilimsel bakışa sahip olur,
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7- Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8- Bilimsel yenilikleri takip eder,
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 6 36
Sunum / Seminer hazırlama 4 6 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 6 6 36
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar