Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Radyo, Sinema ve Televizyon (doktora) > YENİ MEDYA, YENİ İLETİŞİM ORTAMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YENİ MEDYA, YENİ İLETİŞİM ORTAMLARI Üçüncü düzey RTS 920 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ONUR ÖNÜRMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ONUR ÖNÜRMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, sunum, tartışma
Dersin amacı Yeni iletişim ortamlarının işleyişi hakkında bilgi sahibi olunması ve eleştirel çözümlemeler geliştirilmesi.
Dersin tanımı Hızla gelişen yeni medyanın toplumsal ve bireysel etkilerinin ele alındığı, farklı iletişim alanlarıyla olan ilişkisinin tartışıldığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Yeni Medya nedir ? Kavramlar, özellikler.
2- Bilgi İletişim Teknolojilerinin tarihçesi
3- Ağ toplumu nedir ?
4- Bilgi Toplumu nedir ?
5- Yıkıcı teknolojiler ve Medya
6- Günlük hayat ve yeni medya - I
7- Günlük hayat ve yeni medya - II
8- Günlük hayat ve yeni medya - III
9- Yeni Medya ve Görselin Gücü
10- Bir Meta olarak "İçerik"
11- Yeni Medya ve Veri
12- Sunum
13- Sunum
14- Sunum
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yeni iletişim ortamlarının özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
2- Yeni Medya kuramları hakkında bilgi sahibi olur.
3- Yeni Medyanın yapısal ve biçimsel özelliklerini bilir.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     2.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar M. Castells - Ağ Toplumunun Yükselişi / N. Timisi - Dijital / J. Van Dijk - Ağ Toplumu / P. Virilio - Enformasyon Bombası

Ders ile ilgili dosyalar