Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Seramik ve Cam > SANATSAL ŞUBE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANATSAL ŞUBE Birinci düzey SER 402.2 Zorunlu 8 10.00 10.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri SER401.2-SANATSAL ŞUBE
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. NİZAM ORÇUN ÖNAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. NİZAM ORÇUN ÖNAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ve Uygulamalı Atölye
Dersin amacı
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- GENEL DEĞERLENDİRME - Güz dönemi komisyon sonrası eleştirilerin değerlendirilmesi. Dönemlik planlamanın yapılması. Varsa yapılan plan değişikliklerinin tartışılması.
2- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sergi çalışmalarının üretimine devam edilmesi. Artistbook süreç kontrolü ve kritiği. Eser metnin hazırlanması, afiş ön tasarımı yapılması.
3- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sergi çalışmalarının üretimine devam edilmesi.
4- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sergi çalışmalarının üretimine devam edilmesi.
5- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sergi çalışmalarının üretimine devam edilmesi.
6- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sergi çalışmalarının üretimine devam edilmesi. Varsa yapılan teknik ve form değişikliklerinin değerlendirilmesi.
7- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Varsa yapılan teknik ve form değişikliklerinin değerlendirilmesi. Fırınlama
8- VİZE HAFTASI - Birinci dönem ile birlikte en az 9 adet çalışmanın tamamlanmış olması ve Artistbook kritiği ile süreç değerlendirme yapılması.
9- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sergi çalışmalarının üretimine devam edilmesi.
10- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sergi çalışmalarının üretimine devam edilmesi. Artistbook süreç kontrolü ve kritiği.
11- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sergi çalışmalarının üretimine devam edilmesi.
12- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sergi çalışmalarının üretimine devam edilmesi. Artistbook süreç kontrolü ve kritiği, bireysel sergi afişinin, eser metnin tamamlanması, sunum seçeneklerinin değerlendirilmesi.
13- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sırlama Fırınlama
14- SERGİ HAZIRLIĞI - Sergi çalışmalarının tasarlandığı şekilde tamamlanması, sunum önerilerinin ve bireysel hazırlığın provası ve tamamlanması, Artsitbookların tamamlanması.
15- SERGİ HAZIRLIĞI - Sergi çalışmalarının kurulumu, son hazırlıklar ve ön sunum çalışması. Komisyon değerlendirmesinin sergi alanında yapılması (ön prova)
16- FİNAL - Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların (en az 12 adet) tamamını kişisel görüşleriyle birlikte sergilemesi, sergi açılışı ve izleyici ile iletişimin deneyimlemesi.
17- FİNAL - Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların (en az 12 adet) tamamını kişisel görüşleriyle birlikte sergilemesi, sergi açılışı ve izleyici ile iletişimin deneyimlemesi.
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sergi konsepti geliştirme ve uygulama sürecini yönetir.
2- Sanatsal üretim sürecinde teknik, estetik ve kavramsal kararlar alır.
3- Artistbook ve eser metni hazırlayarak çalışmaları teorik bir çerçeveye oturtur.
4- Sergi afişi, metin ve sunum materyallerini profesyonel standartlara uygun şekilde hazırlar.
5- Sanatsal eleştiri süreçlerine katılarak kendi ve başkalarının çalışmalarına analitik bakış açısı geliştirir.
6- Sergi kurulum süreçlerini deneyimleyerek sunum ve mekân düzenlemesi yapar.
7- Sanatsal çalışmalarını izleyiciyle paylaşarak iletişim ve etkileşim becerileri kazanır.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2- OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3- OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4- OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5- OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6- OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7- OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8- OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9- OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10- OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11- OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12- OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13- OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14- OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15- OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16- OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17- OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18- OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19- OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20- OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 8 120
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödevler 6 6 36
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 6 3 18
Laboratuvar 3 2 6
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 6 1 6
Toplam iş yükü     253
AKTS     10.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 6 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar