Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > İKLİMLENDİRME SİSTEMLERİ VE TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İKLİMLENDİRME SİSTEMLERİ VE TASARIMI Birinci düzey MM 481 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ YUSUF TEKİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğrt. Üyesi YUSUF TEKİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı İklimlendirme, konfor şartları, iklimlendirme ve havalandırma sistemleri, ısıtma, soğutma ve nemlendirme sistemleri, klima santralleri, yardımcı bağlantılar ile ilgili bilgi ve hesaplamalar, İklimlendirme sistemlerinin tasarımı ve projelendirme esasları hakkında bilgi ve projelendirme becerisi
Dersin tanımı İklimlendirme sistemleri tasarımı ve projelendirilmesinin öğretildiği seçmeli ders.

Dersin içeriği
1- İklimlendirmenin tanımı, çeşitleri ve uygulama alanları, örnekler
2- İklimlendirme sistemlerinin sınıflandırılması.Kullanım amacına göre, Büyüklüğüne göre, Fan Basıncına göre, Kanal sayısına göre, Zon sayısına göre, ısı taşıyıcı akışkana göre.
3- Merkezi iklimlendirme sistemleri (klima santralleri ve çiller)cihazlar ve seçimi.
4- Isı kazancı hesabı - iç ve dış yükler
5- Hava Kanalları Hesabı Ve Konstrüksiyon
6- İklimlendirme sistemleri (HVAC) tasarım programı eğitimi ve uygulama. (Mimari Detaylar ve Isı yükü Detayları)
7- İklimlendirme sistemleri (HVAC) tasarım programı eğitimi ve uygulama. (Mimari Detaylar ve Isı yükü Detayları)
8- İklimlendirme sistemleri (HVAC) tasarım programı eğitimi ve uygulama. (Mimari Detaylar ve Isı yükü Detayları)
9- İklimlendirme sistemleri (HVAC) tasarım programı eğitimi ve uygulama.(HVAC sistem tasarımı)
10- Ara-Sınav/ Proje
11- İklimlendirme sistemleri (HVAC) tasarım programı eğitimi ve uygulama.(HVAC sistem tasarımı)
12- İklimlendirme sistemleri (HVAC) tasarım programı eğitimi ve uygulama.(HVAC sistem tasarımı)
13- Bilgisayar ortamında örnek proje çalışmaları. (Autodesk Revit-MEP)
14- Bilgisayar ortamında örnek proje çalışmaları. (Autodesk Revit-MEP)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Basit mimari projeleri bilgisayar ortamda çizebilme.
2- Bireysel ve merkezi iklimlendirme sistemi tasarımı ve projelendirmesini yapabilme becerisi.
3- Outodesk revit MEP kullanabilme.
4- Karmaşık bir HVAC sistemini gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 18 18
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Uygulamalı Havalandırma İklimlendirme Tekniği, Hikmet DOĞAN, Ankara 2002. 2. ISISAN Klima Tesisatı. No:305.
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları. Outodesk revit Eğitim videoları. http://www.tasarimveteknik.com/2015/02/revit-video-egitim-seti/

Ders ile ilgili dosyalar