Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > İKLİMLENDİRME SİSTEMLERİ VE TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İKLİMLENDİRME SİSTEMLERİ VE TASARIMI İkinci düzey MM 481 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ YUSUF TEKİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğrt. Üyesi YUSUF TEKİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı İklimlendirme, konfor şartları, iklimlendirme ve havalandırma sistemleri, ısıtma, soğutma ve nemlendirme sistemleri, klima santralleri, yardımcı bağlantılar ile ilgili bilgi ve hesaplamalar, İklimlendirme sistemlerinin tasarımı ve projelendirme esasları hakkında bilgi ve projelendirme becerisi
Dersin tanımı İklimlendirme sistemleri tasarımı ve projelendirilmesinin öğretildiği seçmeli ders.

Dersin içeriği
1- İklimlendirmenin tanımı, çeşitleri ve uygulama alanları, örnekler
2- İklimlendirme sistemlerinin sınıflandırılması.Kullanım amacına göre, Büyüklüğüne göre, Fan Basıncına göre, Kanal sayısına göre, Zon sayısına göre, ısı taşıyıcı akışkana göre.
3- Merkezi iklimlendirme sistemleri (klima santralleri ve çiller)cihazlar ve seçimi.
4- Isı kazancı hesabı - iç ve dış yükler
5- Hava Kanalları Hesabı Ve Konstrüksiyon
6- İklimlendirme sistemleri (HVAC) tasarım programı eğitimi ve uygulama. (Mimari Detaylar ve Isı yükü Detayları)
7- İklimlendirme sistemleri (HVAC) tasarım programı eğitimi ve uygulama. (Mimari Detaylar ve Isı yükü Detayları)
8- İklimlendirme sistemleri (HVAC) tasarım programı eğitimi ve uygulama. (Mimari Detaylar ve Isı yükü Detayları)
9- İklimlendirme sistemleri (HVAC) tasarım programı eğitimi ve uygulama.(HVAC sistem tasarımı)
10- Ara-Sınav/ Proje
11- İklimlendirme sistemleri (HVAC) tasarım programı eğitimi ve uygulama.(HVAC sistem tasarımı)
12- İklimlendirme sistemleri (HVAC) tasarım programı eğitimi ve uygulama.(HVAC sistem tasarımı)
13- Bilgisayar ortamında örnek proje çalışmaları. (Autodesk Revit-MEP)
14- Bilgisayar ortamında örnek proje çalışmaları. (Autodesk Revit-MEP)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Basit mimari projeleri bilgisayar ortamda çizebilme.
2- Bireysel ve merkezi iklimlendirme sistemi tasarımı ve projelendirmesini yapabilme becerisi.
3- Outodesk revit MEP kullanabilme.
4- Karmaşık bir HVAC sistemini gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 18 18
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Uygulamalı Havalandırma İklimlendirme Tekniği, Hikmet DOĞAN, Ankara 2002. 2. ISISAN Klima Tesisatı. No:305.
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları. Outodesk revit Eğitim videoları. http://www.tasarimveteknik.com/2015/02/revit-video-egitim-seti/

Ders ile ilgili dosyalar