Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İDARE HUKUKU |
Birinci düzey |
D-MLY327 |
Zorunlu |
4 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
lisans öğrencileri (Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır).
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ GÖKÇE MARAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HATUN KORKMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Düz Anlatım, Tartışma, Soru Cevap,vs.
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı öğrencilere kamu hukukunun en temel konularından olan idare hukukunun ilkelerini anlatmaktır. Bu doğrultuda dersi alan öğrencilerin idare hukukunun gelişimi, Türkiye’nin idari teşkilatı, idarenin bireysel ve düzenleyici işlemleri konularında bilgi sahibi olmaları beklenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Teorik
|
1- |
İdare ve Hukuk, Idarenin Bütünlüğü Ve Kamu Tüzel Kişiliği
|
2- |
Başkent Teşkilatı
|
3- |
Taşra Teşkilatı
|
4- |
İl Özel İdaresi
|
5- |
Belediye
|
6- |
Büyükşehir Belediyesi ve Köy
|
7- |
Hizmet Yerinden Yönetim Kuruluşları Ve Bağımsız İdari Otoriteler
|
8- |
Vize sınavı
|
9- |
Kolluk
|
10- |
Kamu Hizmeti Ve Görülme Usulleri
|
11- |
İdari Kararlar
|
12- |
İdari Sözleşmeler
|
13- |
Kamu Görevlileri
|
14- |
İdarenin Mali Sorumluluğu
|
15- |
İdarenin Mal Edinme Yöntemleri
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
Final sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Genel olarak idare hukuku ve idare kavramını açıklar.
|
2- |
İdare hukuku ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
3- |
Türkiye’nin idari teşkilatını ve idarenin görevlerini açıklar.
|
4- |
İdari işlem kavramını, bu kavramın unsurlarını, özelliklerini ve sınıflandırılmasını açıklar.
|
5- |
Kanuni idare ilkesinin idari faaliyetler aracılığı ile nasıl somutlaştığını analiz eder.
|
6- |
İdarenin işlemlerinin hukuka uygunluğunu tespit eder.
|
7- |
Kamu personel hukukuna hakim olan ilkeleri çözümler.
|
8- |
Kamu hizmeti ve işleyişini analiz eder.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi
Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve
uygulamalı bilgileri kullanır.
|
|
2- |
Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
|
|
3- |
Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
|
|
4- |
Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
|
|
5- |
Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
|
|
6- |
Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
|
|
7- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası
güncel konulara uygular.
|
|
8- |
Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce
bilgisini kullanır.
|
|
9- |
Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla
çözümler.
|
|
10- |
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile
bilgisayar yazılımlarını kullanır.
|
|
11- |
Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak
uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
|
|
12- |
Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
|
|
13- |
Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
|
|
14- |
Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
|
|
15- |
Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
12
|
36
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
128
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kısa İdare Hukuku, Kemal Gözler, ekin yayınevi, 2018, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İDARE HUKUKU, GENEL ESASLAR, CILT 1, ŞEREF GÖZÜBÜYÜK- TURGUT TAN, 6. BASI, TURHAN KITABEVI, ANKARA, 2013
|
|