Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Cerrahi(doktora) > GIDA KAYNAKLI PARAZİTER HASTALIKLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA KAYNAKLI PARAZİTER HASTALIKLAR Üçüncü düzey VPZ 661 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yalnızca mezun olmuş öğrenciler kabul edilir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ZUHAL ÖNDER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Abdullah İNCİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Araş.Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
Dersin veriliş şekli Dersler teorik olacaktır.
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere parazitlerin gıda kaynaklı (ve suda bulaıkan) hastalığa neden olma potansiyelleri ve gıda kaynaklı hastalıkların önlenmesi ve kontrolü hakkında bilgi vermektir.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- 1. Parazitler nasıl kontrol altına alınabilir? (Sanitasyon ve hijyen, hayvancılık ve muayene, marinasyon, asitleme, dumanlama, fermantasyon)
2- 2. Parazitler nasıl kontrol altına alınabilir? (Pişirme ve ısıl işlem, dondurma, filtrasyon ve klorlama ve diğer dezenfektanlar)
3- 3. Parazitler nasıl kontrol altına alınabilir? (Diğer fiziksel süreçler, yaşam döngüsü hedefleri)
4- 4. Parazitlerin yaşam döngüleri
5- 5. Gıda kaynaklı protozoonlar
6- 6. SINAV
7- 7. Gıda kaynaklı nematodlar
8- 8. Gıda kaynaklı cestodlar
9- 9. Gıda kaynaklı trematodlar
10- 10. Gıdalarda parazitlerin risk değerlendirmeleri
11- 11. Gıda kaynaklı parazitler ve teşhis araçları
12- 12. Gıda kaynaklı paraziter hastalıkların moleküler epidemiyolojisi
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ortega YR, 2006. Foodborne Parasites, Food Microbiology And Food Safety Series. Darwin KM, Fried B, 2007. Food-Borne Parasitic Zoonoses Fish and Plant-Borne Parasites, Springer, Boston, MA.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar