Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ORTOPEDİK ŞİRURJİYE GİRİŞ |
İkinci düzey |
VCR 503 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
teorik ve uygulamalı anlatılacaktır
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, ortopedik yaralanmalarda hekimin olguya yaklaşımı, cerrahi endikasyonun olup olmadığı, oluşan travmatik şok da yapılacak ilk müdahale, kırığın tespiti, radyografisinin alınması ve operasyon yapılacaksa; operasyon hazırlıkları hakkında bilgilerin öğretilmesidir
|
Dersin tanımı
|
Bu derste ortopedik yaralanmalarda hekimin olguya yaklaşımı,cerrahi endikasyonun olup olmadığı, oluşan travmatik şok da yapılacak ilk müdahale, kırığın tespiti, radyografisinin alınması ve operasyon yapılacaksa; operasyon hazırlıkları hakkında bilgiler teorik olarak haftada 2 derste öğretilecektir
|
1- |
Veteriner ortopedinin tanımı ve kapsamı
|
2- |
Terminoloji
|
3- |
Kırık olgularının önemi
|
4- |
Kemik anatomi ve histolojisi
|
5- |
Kemikleşme
|
6- |
Kıkırdak dokusu
|
7- |
Tendolar
|
8- |
Tendo kılıfları
|
9- |
Fasia ve aponevrozlar
|
10- |
Kırık iyileşmesi
|
11- |
Kırıkta şok ve metabolik değişiklikler
|
12- |
Komplikasyonlar
|
13- |
İyileşmeyi etkileyen faktörler
|
14- |
Ortopedik şirurjide asepsi ve antisepsi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Veteriner ortopedinin tanımı ve kapsamı
|
2- |
Terminoloji
|
3- |
Kırık olgularının önemi
|
4- |
Kemik anatomi ve histolojisi
|
5- |
Kemikleşme
|
6- |
Kıkırdak dokusu
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
6
|
72
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
1
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
7
|
4
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fossum TW, Hedlund CS, Johnston AL., Schulz KS, Seim H:. Et al (2007): Small Animnal Surgery, Mosby Elsevier, China.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Koç B. (1999). Veteriner Anesteziyoloji Ders Notu.
Aslanbey D, (1990). Veteriner Ortopedi ve Travmatoloji. 1. Baskı, Ankara: Maya Matbaacılık.
Dersle ilgili ek ders notları sağlanacaktır.
|
|