Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > İŞARET DİLİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İŞARET DİLİ Birinci düzey HİT 443 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SELAHATTİN ÇARKIT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SELAHATTİN ÇARKIT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Ders anlatıma ve uygulamaya dayalı bir derstir. Önce kelimelerin yapılışı anlatılır sonra bu anlatıma dayalı olarak kelimeler uygulamalı gösterilir. Bu uygulamalar bütün sınıfla birlikte yapılır.
Dersin amacı Dersin amacı Türk işaret dili alfabesi temel kelime ve dilbilgisi yapılarını öğreterek dersi alan öğrencilerin işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamak. Öğrencilerin sözsüz iletişim becerilerini geliştirmek ve toplumun bir parçası olan işitme engelliler hakkında olumlu biliş durumu oluşturmak.
Dersin tanımı İşaret dili işitme engellilerin kendi aralarında ve bu dili bilen insanlarla iletişim kurarlarken belli kelimelerle el hareketlerini ve yüz mimiklerini kullanarak oluşturdukları görsel dildir.

Dersin içeriği
1- İşaret dili ve çevre (Aile ve çevresiyle ilgili işaretler)
2- Okul ve eğitim işaretleri
3- Gıda ve giyim işaretleri
4- Tid bilgisi kavramları (işaret dilinin belirgin özellikleri)
5- Duygular ve eşyalar
6- Zaman ve zaman dilimleri
7- Trafik ve canlılar
8- Vize Sınavı
9- Meslekler
10- Spor ve coğrafi terimler
11- Spor ve coğrafi terimler
12- Karşılıklı konuşma
13- Karşılıklı konuşma
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Aile ve çevresiyle ilgili işaretleri bilir.
2- Türk işaret dilinin belirgin özelliklerini bilir.
3- Okul ve eğitimle ilgili işaretleri bilir.
4- Gıda ve giyim işaretlerini bilir.
5- Duygu ve eşyalarla ilgili işaretleri bilir.
6- Zaman ve zaman dilimlerini, günleri, ayları, mevsimlerin işaretlerini bilir.
7- Trafik ve canlılarla ilgili işaretleri bilir.
8- Mesleklerin işaretlerini bilir.
9- Spor ve coğrafi terimlerin işaretini bilir.
10- İşitme engelli biriyle işaret dili yoluyla rahatlıkla iletişim kurabilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 10 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar