Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > ÇAĞDAŞ FELSEFE AKIMLARI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAĞDAŞ FELSEFE AKIMLARI 1 Birinci düzey FEL401 Zorunlu 7 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Turkish
Koordinatör PROF. DR. ARSLAN TOPAKKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Arslan Topakkaya
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Face To Face
Dersin amacı Introduction of 20. Century philosophers and philosophical movements
Dersin tanımı This course is intended to provide students with a general formation on contemporary theories of philosophy and to gain knowledge of contemporary problems.

Dersin içeriği
1- 20. Yüzyıl felsefesinin genel özellikleri
2- Nietzsche Felsefesi
3- Bergson Felsefesi
4- Pragmatizm (W. James, J. Dewey)
5- Analitik Felsefe (Wittgenstein)
6- Mantıkçı Pozitivizm (Frege, Russsel)
7- Vize Sınavı
8- K.R.Popper Felsefesi
9- Husserl ve Fenomenoloji
10- Heidegger Felsefesi
11- Schiller Felsefesi
12- Kierkegaard Felsefesi
13- Genel Değerlendirme
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 20. Yüzyıl filozofları hakkında bilgi sahibi olur
2- Çağdaş felsefenin temel problemlerini bilir
3- Çağdaş felsefenin temel problemleri hakkında eleştirel bir sorgulama gerçekleştirebilir.
4- 20. ve 21. yüzyıl felsefi akımlarını bilir.
5- Gelecek döneme ilişkin felsefi projeksiyon geliştirecek yetkinliğe ulaşır
6- Öğrenci güncel problemleri felsefi açından değerlendirebilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bedia Akarsu- Çağdaş Felsefe
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar