Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YAYLI ÇALGILAR IV |
İkinci düzey |
MÜZ402.1 |
|
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. CAVID ASADOV
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. RAUF KERİMOV
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Ders, toplu çalma teknikleri ile alıştırmaları, değişik dönem ve üsluplarda Türk ve Dünya müziği örneklerini seslendirme, orkestra literatürü ile birlikte müzik yapma yöntem ve tekniklerini kapsar. Genelde yaylı ve nefesli enstrümanlardan oluşan bu toplulukta Türk ve Dünya bestecilerinin eserleri, parça, piyes ve diğer biçimli müzik seslendirilmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste lisans 3. ve 4. sınıf öğrencileri özel alan çalgılarına göre orkestra ya da oda müziği dersini alırlar. Öğrenci Orkestrası ders içeriği öğrencilerin birlikte müzik yapma ve diğer müzik topluluklarında ortak çalışma becerisini kazandırmaktır.
|
1- |
Ders öncesi hazırlık. Tek ve çok sesli parçaların deşifresi.
|
2- |
Romantik dönem şarkı ve beste formaları.
|
3- |
Keman,viyola,viyolonsel ayrı gruplarla çalışmaları.
|
4- |
Grup çalışmaları
|
5- |
Eserin topluca deşifresi.
|
6- |
Pozisyon, parmak, nüans, bağ ve diğer tekniklerin parçaya öğrenciler tarafından uygulanması.
|
7- |
Grup çalışmaları (keman,viyola,viyolonsel ayrı gruplarla)
|
8- |
SINAV HAFTASI
|
9- |
SINAV HAFTASI
|
10- |
Parçaların nüanslarla ve hız terimlerine uygun olarak çalınması.
|
11- |
Hız ve nüans terimlerinin uygulanması.
|
12- |
Çok sesli Türk bestecileri ve eserlerinden örnekler.
|
13- |
Muasır dönem beste formaları.
|
14- |
Parçaların nüanslarla ve hız terimlerine uygun olarak çalınması.
|
15- |
Yılsonu konseri için parçaların belirlenmesi. Çalışmaların tekrarı. Oluşturulan repertuarın sergilenmesi.
|
16- |
FİNAL HAFTASI
|
17- |
FİNAL HAFTASI
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilere müzikal terimler konusunda da bilgi verilmesi.
|
2- |
Müzik yoluyla öğrencilerin müzik zevkini, anlama dinleme ve yaratma gücünü geliştirme.
|
3- |
Orkestrayla müziksel duyarlığı, düşünmeyi ve yorumlamayı geliştirme.
|
4- |
Öğrencilerde yaratıcılık özelliğini geliştirebilme, eserler üzerinde tahlil yapabilme.
|
5- |
Müziğin dünyada ortak dil olduğunu ve müzik dilini kavramalarını sağlamak.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
4
|
1
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
1
|
40
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
.S.BACH, J.HAYDN, W.A.MOZART, G.F. HENDEL, F.SCHUBERT, L.W. BEETHOVEN, G.FAURE, P.İ.TCHAİKOVSKY, B.HÜSEYİN, T.C. KÜLTÜR BAKANLIĞI “ODA ORKESTRALARI İÇİN DAĞARCIK” ve diğer Türk, Dünya bestecilerinin orkestra eserleri ve düzenlemeler.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|