Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (doktora) > TEZ ÇALIŞMASI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 Üçüncü düzey İTS 711 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FUNDA DEMİRTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ ÇAVUŞOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencinin yüksek lisans tez önerisinde elde etmiş olduğu deneyimleri ve teorik bilgileri tez çalışmasında uygulamasıdır.
Dersin tanımı Yüksek lisans tez önerisinde çalışmasında yapılmış olan hazırlıkların uygulamaya konularak, tezin bahsedilen tüm yönleriyle raporlaştırılarak sonuçlandırılması

Dersin içeriği
1- Tezin ikinci bölümünde yapılacak olan tüm çalışmaların planlamasını yapmak
2- Tezin giriş ve kuramsal çerçevesinin yazılarak raporlaştırılması
3- Tezin giriş ve kuramsal çerçevesinin yazılarak raporlaştırılması
4- Tezin yöntem kısmının yazılması
5- Tezin yöntem kısmının yazılması
6- Alınan izin çerçevesinde ölçme aracının okullarda veya ilgili birimlerde uygulanması
7- Alınan izin çerçevesinde ölçme aracının okullarda veya ilgili birimlerde uygulanması
8- Alınan izin çerçevesinde ölçme aracının okullarda veya ilgili birimlerde uygulanması
9- Uygulanan ölçme aracından elde edilen verilerin analizi
10- Uygulanan ölçme aracından elde edilen verilerin analizi
11- Analiz sonuçlarının yorumlanması, tartışılması ve raporlaştırılması
12- Analiz sonuçlarının yorumlanması, tartışılması ve raporlaştırılması
13- Analiz sonuçlarının yorumlanması, tartışılması ve raporlaştırılması
14- Araştırmada elde edilen tüm verilerin de bulunduğu raporun tamamlanması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Konuyla ilgili literatürü yazar.
2- Tez araştırması için seçtiği probleme uygun araştırma soruları yazar.
3- Tezin amacına uygun metodolojiyi seçer ve yazar.
4- Seçtiği metodolojiye paralel olarak tez araştırmasıyla ilgili etik unsurları (araştırma izni vb.) yerine getirir.
5- Araştırma problemi ve soruları paralelinde geçerli ve güvenilir ölçme aracı hazırlayarak uygular.
6- Elde edilen verileri uygun analiz teknikleriyle analiz eder.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- 13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 14 196
Ödevler 14 6 84
Sunum / Seminer hazırlama 14 4 56
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 20 280
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Danışmanı ile öğrencinin belirleyeceği her türlü kitap,dergi ,Makale
Yardımcı Kaynaklar İnternet,Alanı ile ilgili her türlü veri tabanı

Ders ile ilgili dosyalar