Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MURAT KANBUR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze haftada 2 saat teorik
|
Dersin amacı
|
Merkezi sinir sistemi fizyolojisi ve farmakolojisi ve kullanılan ilaçlarla ilgili temel bilgilerin kazanılması
|
Dersin tanımı
|
Merkezi sinir sistemi, merkezi sinir sistemi ilaçları ve bunların etkileri
|
1- |
M.S.S fizyolojisi
|
2- |
Genel anestezikler
|
3- |
Genel anestezikler
|
4- |
Yatıştırıcı ve uyku ilaçları
|
5- |
Çırpınma önleyici ilaçlar
|
6- |
Nöroleptik ilaçlar
|
7- |
Trankilizan ilaçlar
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Merkezi etkili kas gevşetici ilaçlar
|
10- |
Yerel anestezikler
|
11- |
Narkotik ağrı kesiciler
|
12- |
Narkotik olmayan ağrı kesiciler
|
13- |
Damla hastalığında kullanılan ilaçlar
|
14- |
Merkezi sinir sistemini uyaran ilaçlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Merkezi sinir sisteminin yapısını öğrenir.
|
2- |
Genel anestezikler hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Yatıştırıcı ve uyku ilaçlarını bilir.
|
4- |
Nöröleptik ve trankilizan ilaçları öğrenir.
|
5- |
Merkezi etkili kas gevşetici ilaçlar ve yerel anestezikleri bilir.
|
6- |
Narkotik ve narkotik olmayan ağrı kesici ilaçları öğrenir.
|
7- |
Merkezi sinir sistemini uyaran ilaçları bilir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner Farmakoloji, Cilt 1, Kaya S editör, (2013)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
The Pharmacological Basis of Therapeutics - Goodman&Gilman,
Basic and Clinical Pharmacology-Katzung
|
|