Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖLÇME BİLGİSİ |
Birinci düzey |
GZM 102 |
Zorunlu |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOKTUR.
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ İHSAN SERKAN VAROL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SİNAN GERÇEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. HASAN ALİ İRİK
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK ANLATIM VE ARAZİ UYGULAMALARI
|
Dersin amacı
|
ÖLÇME BİLGİSİNİ ÖĞRENMEK, BİR YERİN ALANINI, EĞİMİNİ, KOORDİNATLARINI, YÜKSEKLİKLERİNİ BULMAYI VE UYGULAMADA KULLANABİLMEYİ ÖĞRETMEKTİR.
|
Dersin tanımı
|
ÖLÇME BİLGİSİNİN TANIMINI, KULLANDIĞI METOTLARI VE ALETLERİN ANLATILMASIDIR
|
1- |
ÖLÇME BİLGİSİNİN TANIMI VE KULLANILDIĞI YERLER VE ALANLAR HAKKINDA BİLGİLER
|
2- |
UZUNLUK, AÇILAR, ALANLAR VE HACİM BİLGİLERİ VE ARALARINDAKİ DÖNÜŞÜMLER
|
3- |
ÖLÇMEDE HATA KAVRAMI
|
4- |
ÖLÇMEDE KULLANILAN TEMEL ALET VE EKİPMANLARIN TANITIMI VE BUNLARLA YAPILAN İŞLEMLER
|
5- |
HERON YÖNTEMİ İLE ALAN HESABI
|
6- |
IŞINSAL YÖNTEM İLE ALAN HESABI
|
7- |
GAUSS YÖNTEMİ İLE ALAN HESABI
|
8- |
ELLİNG YÖNTEMİ İLE ALAN HESABI
|
9- |
NİVO ALETİ TANITIMI, ALETİN TESVİYESİNİN YAPILMASI VE ALET İLE YAPILACAK AÇI VE YÜKSEKLİK OKUMALARI
|
10- |
NİVELMAN KAVRAMI, NOKTA NİVELMANI YAPILMASI
|
11- |
BOYUNA PROFİL NİVELMANI
|
12- |
ENİNE PROFİL NİVELAMNI
|
13- |
---
|
14- |
---
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
ÖLÇME BİLGİSİNİN ANLAMINI VE KULLANILDIĞI ALANLARI BİLİR.
|
2- |
AÇILAR, UZUNLUKLAR, ÖLÇEKLER İLE İLGİKLİ PROBLEMLERİ ÇÖZEBİLİR.
|
3- |
ALAN HESABINI YAPABİLİR.
|
4- |
GAUSS YÖNTEMİ İLE ALAN HESABI YAPABİLİR
|
5- |
HERON YÖNTEMİ İLE ALAN HESABI YAPABİLİR
|
6- |
THOMSON YÖNTEMİ İLE ALAN HESABI YAPABİLİR
|
7- |
NİVO ALETİNİ KULLANABİLİR, ALET YARDIMIYLA YAPILACAK İŞLEMLERİ ARAZİDE TATBİK EDER VE BÜRO İŞLEMLERİNİ YAPABİLİR.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
|
3- |
Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
|
7- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
|
12- |
Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
6
|
2
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
6
|
2
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
95
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ARAZİ ÖLÇME BİLGİSİ
|
Yardımcı Kaynaklar
|
TOĞOĞRAFYA
|
|