Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. RECAİ KILIÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. RECAİ KILIÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu ders kapsamında; teorik bilgilerinin yanı sıra mesleki uygulamalarda donanımsal yönden ele alınması
gereken bütünleyici konuların öğrencilere aktarılması ve öğrencilerin mesleki yaşamlarında bunları
uygulayabilmeleri için gerekli altyapının hazırlanması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Prototip teknikleri; Elektronik devrelerde Topraklama ve kablolama; Baskı Devre Teknikleri; Analog ve dijital
devrelerin yerleşimi; Elektronik sistemlerde elektromanyetik girişim ve elektromanyetik uyumluluk konuları;
devrelerin gerçekleştirimi ve üretimine dönük konular; bilgisayar donanımı; elektronik sistemlerde hata analizi
ve test teknikleri
|
1- |
Prototip tenikleri.
|
2- |
Elektronik devrelerde topraklama.
|
3- |
Elektronik devrelerde kablolama.
|
4- |
Baskı Devre Teknikleri.
|
5- |
Baskı Devre Teknikleri.
|
6- |
Elektronik sistemlerde elektromanyetik girişim ve elektromanyetik uyumluluk konuları.
|
7- |
Elektronik sistemlerde elektromanyetik girişim ve elektromanyetik uyumluluk konuları.
|
8- |
Analog ve dijital devrelerin yerleşimi.
|
9- |
Genel bir devre gerçekleştirimi ve üretimine dönük tasarım konuları.
|
10- |
Genel bir devre gerçekleştirimi ve üretimine dönük tasarım konuları.
|
11- |
Bilgisayar donanımı.
|
12- |
Bilgisayar donanımı.
|
13- |
Elektronik sistemlerde hata analizi ve test teknikleri.
|
14- |
Elektronik sistemlerde hata analizi ve test teknikleri.
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Elektronik devre prototip tekniklerini tanımlayabilir ve açıklayabilir.
|
2- |
Elektronik devrelerde topraklama ve kablolama tiplerini tanımlayabilir ve açıklayabilir.
|
3- |
Baskı devre tekniklerini tanımlayabilir ve açıklayabilir.
|
4- |
Elektronik devrelerde hata analizi yapabilir.
|
5- |
Üretime dönük bir devre gerçekleştirimi yapabilir.
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
2
|
6
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
82
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Williams T., “The Circuit Designer’s Companion”, Elsevier/Newnes press.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Burns M., and Roberts G.W., “An introduction tomixed-signal IC test and measurement”, Oxford Press.
2. Robertson C.T., “Printed Circuit Board”, Prentice Hall Press.
|
|