Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > KİMYADA BİLGİSAYAR HESAPLAMALARI- II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KİMYADA BİLGİSAYAR HESAPLAMALARI- II Üçüncü düzey KİM 648 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri _
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMİN SARIPINAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Yahya Güzel,Prof. Dr. Zeki Büyükmumcu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Rıfat Emin Bora
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı HF DFT ve diğermodern kuantum kimyasal metodları anlamak ve Kimyanın dallarına uygulamak
Dersin tanımı Kuantum kimyasal methodları kullanarak kimya uygulamalarını araştırmak

Dersin içeriği
1- Kimyada Bilgisayar hesaplamalarına giriş
2- GAUSSİAN ve SPARTAN Programlarının kullanımı,
3- Single point Enerji
4- Konformasyon analiz hesaplamaları,
5- Reaktanın, araürünün, geçiş halinin ve son ürünlerin geometri optimizasyonu ve çözücü etkisi,
6- Reaksiyon Modelleme,
7- Kimyasal reaksiyon çalışmaları ve aktivite, Moleküler özellikler,
8- Titreşim frekans Hesaplamaları, Infrared and Raman şiddeti ve pre-resonance raman spectra,
9- Elektrostatik Potensiyel, Natural bağ analizi, Mağnetik özellikler ve perdeleme,
10- Reaksiyon Mekanizması örnekleri
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kuantum kimyasal hesaplamaların avantajları ve dezavantajları tartışılacaktır.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Emin Sarıpınar, Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar