Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (doktora) > PERİODONTOLOJİDE KULLANILAN BİYOMATERYALLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PERİODONTOLOJİDE KULLANILAN BİYOMATERYALLER Üçüncü düzey DPR 611 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yüksek lisans mezunu olmak
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. Zekeriya Taşdemir
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Cem A. Gürgan
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Periodontolojide kullanılan biyomateryellerin ayrıntılı şekilde incelenmesi ve değerlendirilmesi
Dersin tanımı periodontolojide kullanılan biyomateryallerin tüm yönleri ile incelenmesi

Dersin içeriği
1- Biyomateryal tanımı
2- periodontolojide kullanılan greft tipleri
3- periodontolojide kullanılan membran tipleri
4- periodontoloji kullanılan yeni biyometaryaller
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- biyomateryalleri tanımlayabilmeli
2- periodontolojide kullanılan greft materyallerini açıklayabilmeli ve karşılaştırabilmeli
3- periodontolojide kullanılan membran tiplerini açıklayabilmeli ve vakaya özel karşılaştırabilmeli
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 30 6 180
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı periodontoloji alanında kullanılan biyomateryaller ile ilgili kaynak kitap
Yardımcı Kaynaklar biyomateryaller ile ilgili güncel yayınlar

Ders ile ilgili dosyalar